Запис Детальніше

FLEXIBILITY ICT TRAINING FUTURE TEACHERS UNDER THE INFLUENCE OF FAST CHANGES DIGITAL WORLD

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FLEXIBILITY ICT TRAINING FUTURE TEACHERS UNDER THE INFLUENCE OF FAST CHANGES DIGITAL WORLD
ГНУЧКІСТЬ ІКТ-ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПІД ВПЛИВОМ ШВИДКИХ ЗМІН ЦИФРОВОГО СВІТУ
 
Creator Kushnir, Nataliia O.; Kherson State University
Valko, Nataliia V.; Kherson State University
 
Subject trends in education; Cloud technologies; learning process; Millennium generation
тенденції освіти; хмарні технології; навчальний процес; покоління міленіум
 
Description The rapid development of technology influences the changes in all spheres of society. There are new approaches to the analysis, processing and presentation of data, business and others. This encourages the education system to take into account these trends and implement appropriate changes in the educational process. Significant interest now is the problem of training in the field of information and communication technologies (ICT), subject teachers can regularly monitor the new trends in education; select, develop themselves and they should be used in the educational process. The article analyzes the chronology of changes in the training of teachers in ICT at the example of "Information Technology", which is taught in Kherson State University. The mentioned changes were carried out under the influence of technologies, including cloud. Requires debate the issue further changes similar courses that will provide future teachers the skills to use modern instruments for further practice. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2015.1.40f7
Швидкий розвиток технологій суттєво впливає на зміни у всіх сферах життя суспільства. Виникають нові підходи до аналізу, обробки і подання даних, ведення бізнесу та ін. Все це спонукає систему освіти враховувати ці тенденції та впроваджувати відповідні зміни в навчальний процес. Актуальним завданням є підготовка у галузі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) учителів-предметників, здатних регулярно відстежувати нові тенденції в системі освіти; відбирати, самостійно освоювати та доцільно використовувати їх у навчальному процесі. В статті проаналізовано хронологію змін в системі підготовки майбутніх учителів в галузі ІКТ на прикладі курсу «Інформаційні технології», який викладається у Херсонському державному університеті. Означені зміни проводилися під впливом розвитку технологій, зокрема хмарних. Вимагає дискусії питання подальших змін аналогічних курсів, які забезпечать майбутніх вчителів навичками використання сучасних інструментів впродовж подальшої практичної діяльності.DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2015.1.40f7
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2015-09-23
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/5
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 1 (2015); 40-47
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 1 (2015); 40-47
2414-0325
 
Language ukr
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/5/5
 
Rights ##submission.copyrightStatement##