ORGANIZATION OF ENGAGEMENT AND INVOLVEMENT IN THE LEARNING USING ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ORGANIZATION OF ENGAGEMENT AND INVOLVEMENT IN THE LEARNING USING ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS
ОРГАНИЗАЦИЯ ПРИВЛЕЧЕНИЯ И ВОВЛЕЧЕНИЯ В ОБУЧЕНИЕ ПРИМЕНЕНИЕМ ЭЛЕКТРОННЫХ СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЕЙ ОРГАНІЗАЦІЯ «ЗАЛУЧЕННЯ» ТА «ДОЛУЧЕННЯ» ДО НАВЧАННЯ З ЗАСТОСУВАННЯМ ЕЛЕКТРОННИХ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ |
|
Creator |
Bogachkov, Yurii M.
Ukhan, Pavlo S. |
|
Subject |
learning environment; social networks; team work; gamification; organization
образовательная среда; социальные сети; групповая работа; игрофикация; организация освітнє середовище; електронні соціальні мережі; групове навчання; організація; гейміфікація |
|
Description |
The possibility of the use of electronic social networks as an organizational component of the learning environment is examined. The article does not aim at an exhaustive and complete analysis of current organizational practices of educational activities with the use of social networks. The procedure for planning and carrying out the organizational phase of training activities with the use of social networks is described by the example of two experiments. The content of the training activities in these experiments was not chosen from the school curricula, but in such a way as to be interesting and helpful for the students. In 2017, it is planned to hold two experiments (distance learning course "Choose Your Way Knowingly" and "Networked Learning for Programming"), followed by the publication of the results and guidelines.
Исследуется возможность применения электронных социальных сетях как организационной компоненты учебной среды. Статья не ставит целью исчерпывающий и совершенный анализ существующих организационных практик образовательной деятельности с применением социальных сетей. На примере двух экспериментов описывается процедура планирования и проведения организационного этапа учебной деятельности с применением социальных сетей. Содержание учебной деятельности в этих экспериментах выбрано не из школьной программы, а так чтобы ученикам было интересно и целесообразно его изучать. В 2017 планируется проведение двух экспериментов (Дистанционный курс «Выбирай свой путь осознанно» и «Сетевое обучение программированию») с последующей публикацией полученных результатов и методических рекомендаций. Досліджено можливості застосування електронних соціальних мережах як організаційної компоненти навчального середовища. Стаття не ставить за мету вичерпний огляд та досконалий аналіз існуючих організаційних практик освітньої діяльності з застосуванням соціальних мереж. На прикладі двох експериментів описується процедура планування та проведення організаційного етапу (залучення та долучення) навчальної діяльності з застосуванням соціальних мереж. Зміст навчальної діяльності у експериментах обрано не з шкільної програми, але так, щоб учням було цікаво та доцільно його вивчати. У 2017 планується проведення двох експериментів (Дистанційний курс «Обирай свій шлях свідомо» та «Мережне навчання програмуванню») з подальшою публікацією отриманих результатів щодо організації навчання з застосуванням електронних соціальних мереж. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-02-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1539
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 173-188
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 173-188 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 173-188 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 173-188 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1539/1136
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Yurii M. Bogachkov, Pavlo S. Ukhan
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|