Запис Детальніше

FUNCTIONAL APPROACH TO THE USE OF TECHNOLOGY OF VISUALIZATION FOR INTENSIFICATION OF LEARNING PROCESS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FUNCTIONAL APPROACH TO THE USE OF TECHNOLOGY OF VISUALIZATION FOR INTENSIFICATION OF LEARNING PROCESS
ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ ПОДХОД К ИСПОЛЬЗОВАНИЮ ТЕХНОЛОГИЙ ВИЗУАЛИЗАЦИИ ДЛЯ ИНТЕНСИФИКАЦИИ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА
ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ДЛЯ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
 
Creator Bilousova, Liudmyla I.
Zhytyenyova, Nataliia V.
 
Subject intensification of the learning process; functional approach; technologies of visualization; functions of visualization; learning process
интенсификация обучения; функциональный подход: технологии визуализации; функции визуализации; учебный процесс
інтенсифікація навчання; функціональний підхід: технології візуалізації; функції візуалізації; навчальний процес
 
Description Quality assurance of education in conditions substantial inflows of power of information flows comes up to limitations on the real possibilities of human perception, realize, assimilation large arrays of learning information. It actualizes the search of effective tools for intensification of the learning process. The article is devoted to publicizing matters relating of didactic functions of technology of visualization in the intensification of the learning process. It is shown that their application makes it possible to increase the information richness of learning process, reduce waste of time and energy of students on the perception and understanding of learning material, help sustaining high rate of learning, rational organization of educational and cognitive activity of students at different stages of the lesson.
Обеспечение качества образования в условиях стремительного роста мощности информационных потоков наталкивается на ограниченность реальных возможностей человека по восприятию, осознание, усвоение больших массивов учебной информации. Это актуализирует поиск действенных инструментов интенсификации учебного процесса. Статья посвящена освещению дидактических функций технологий визуализации как инструмента интенсификации учебного процесса. Показано, что их применение позволяет повысить информационную насыщенность учебного процесса, уменьшить затраты времени и энергии учеников на восприятие и понимание учебного материала, способствовать поддержанию высокого темпа обучения, рационально организовывать учебно-познавательную деятельность учащихся на разных этапах урока.
Забезпечення якості освіти в умовах стрімкого зростання потужності інформаційних потоків наштовхується на обмеженість реальних можливостей людини щодо сприйняття, усвідомлення, засвоєння великих масивів навчальної інформації. Це актуалізує пошук дієвих способів інтенсифікації навчального процесу. Статтю присвячено висвітленню дидактичних функцій технологій візуалізації як інструмента інтенсифікації навчального процесу. Показано, що їх застосування дає змогу підвищити інформаційну насиченість навчального процесу, зменшити витрати часу та енергії учнів на сприйняття й розуміння навчального матеріалу, сприяти підтримці високого темпу навчання, раціонально організовувати навчально-пізнавальну діяльність учнів на різних етапах уроку.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1525
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 38-49
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 38-49
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 38-49
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 38-49
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1525/1132
 
Rights Copyright (c) 2017 Liudmyla I. Bilousova, Nataliia V. Zhytyenyova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0