Запис Детальніше

INFORMATION EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A PLATFORM FOR IMPLEMENTING BLENDED LEARNING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INFORMATION EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A PLATFORM FOR IMPLEMENTING BLENDED LEARNING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА КАК ПЛАТФОРМА ДЛЯ РЕАЛИЗАЦИИ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
ІНФОРМАЦІЙНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ПЛАТФОРМА ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
 
Creator Kobysia, Alla P.
 
Subject information educational environment; electronic educational-methodical complex; blended learning; portfolio of work the student; ICT training
информационная образовательная среда; электронный учебно-методический комплекс; смешанное обучение; портфолио работ студента; информационно-коммуникационные технологии обучения
інформаційне освітнє середовище; електронний навчально-методичний комплекс; змішане навчання; портфоліо робіт студента; інформаційно-комунікаційні технології навчання
 
Description The article deals with the organization of blended learning for students on the basis of information educational environment using electronic teaching methods courses. It was considered the use of modern information technology, interactive learning, the use of computer-oriented technologies for structuring educational information and presenting it in different formats, creating an electronic notebook - portfolio of student’s work on appropriate discipline. The portfolio does not only qualitatively assess the performance of students and their level of competence, but also intensify educational interests through the reflection of their professional activity, self-control and self-monitoring their achievement, analysis, reasoning and planning future actions, decisions, and finally changes personal success.
В статье рассмотрена организация смешанного обучения студентов на основе информационной образовательной среды с использованием электронных учебно-методических комплексов дисциплин, применения современных информационных технологий интерактивного обучения, компьютерно-ориентированных технологий для структурирования учебной информации и представления ее в разных форматах, создание электронного пособия – портфолио работ студента по учебной дисциплине, которое позволяет не только качественно оценить работу студентов и уровень их компетентности, но и активизировать познавательные интересы за счет рефлексии их личностной деятельности, самоконтроля и самопроверки своих достижений, анализа, аргументации и планирования дальнейших действий, решений и, наконец, изменения личностных успехов.
У статті розглянуто організацію змішаного навчання студентів на основі інформаційного освітнього середовища з використанням електронних навчально-методичних комплексів дисциплін, застосування сучасних інформаційних технологій інтерактивного навчання, застосування комп'ютерно-орієнтованих технологій для структурування навчальної інформації і представлення її в різних форматах, створення електронного зошита – портфоліо робіт студента з навчальної дисципліни, що дозволяє не тільки якісно оцінити роботу студентів та рівень його компетентності, а й активізувати пізнавальні інтереси за рахунок рефлексії їх особистісної діяльності, самоконтролю і самоперевірки своїх досягнень, аналізу, аргументації та планування подальших дій, рішень і, нарешті, зміни особистісних успіхів за рахунок організації навчальної діяльності у вигляді змішаного навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1528
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 57, No 1 (2017); 75-82
Информационные технологии и средства обучения; Vol 57, No 1 (2017); 75-82
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 75-82
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 57, No 1 (2017); 75-82
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1528/1133
 
Rights Copyright (c) 2017 Alla P. Kobysia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0