Запис Детальніше

INFORMATION AND COMMUNICATION TOOLS FOR PUPILS’ RESEARCH COMPETENCE FORMATION AT CHEMISTRY PROFILE LEARNING

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INFORMATION AND COMMUNICATION TOOLS FOR PUPILS’ RESEARCH COMPETENCE FORMATION AT CHEMISTRY PROFILE LEARNING
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ СРЕДСТВА ФОРМИРОВАНИЯ ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧАЩИХСЯ В ПРОФИЛЬНОМ ОБУЧЕНИИ ХИМИИ
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ У ПРОФІЛЬНОМУ НАВЧАННІ ХІМІЇ
 
Creator Nechypurenko, Pavlo P.
Semerikov, Serhiy O.
Selivanova, Tetyana V.
Shenayeva, Tetyana O.
 
Subject research competencies; chemistry profile learning; information and communications technology; ICT learning tools
исследовательские компетентности; профильное обучение химии; информационно-коммуникационные технологии; средства ИКТ обучения
дослідницькі компетентності; профільне навчання хімії; інформаційно-комунікаційні технології; засоби ІКТ навчання
 
Description The article analyzes the position of information and communication technologies for formation of pupils’ research competence at chemistry profile learning. The ICT tool groups, the use of which contributes to the formation of pupils’ research competence at chemistry profile learning, are highlighted. The results of expert assessment of the feasibility of using ICT tools for the formation of pupils’ research competence at chemistry profile learning are described. The choice of general and specific ICT tools of chemistry profile learning is grounded. The prospects for determining the most appropriate ICT tools for the formation of separate research competencies are identified.
В статье проанализировано место ИКТ в формировании исследовательских компетентностей учащихся в процессе профильного обучения химии. Выделены группы средств ИКТ, применение которых способствует формированию исследовательских компетентностей учащихся в профильном обучении химии. Приведены результаты экспертной оценки целесообразности использования средств ИКТ для формирования исследовательских компетентностей учащихся в профильном обучении химии. Обоснован выбор общих и специфических средств ИКТ профильного обучения химии. Обсуждены перспективы определения наиболее целесообразных средств ИКТ для формирования отдельных исследовательских компетентностей.
У статті проаналізовано місце ІКТ у формуванні дослідницьких компетентностей учнів у процесі профільного навчання хімії. Виділено групи засобів ІКТ, застосування яких сприяє формуванню дослідницьких компетентностей учнів у профільному навчанні хімії. Наведено результати експертного оцінювання доцільності використання засобів ІКТ для формування дослідницьких компетентностей учнів у профільному навчанні хімії. Обґрунтовано вибір загальних та специфічних засобів ІКТ профільного навчання хімії. Обговорено перспективи визначення найбільш доцільних засобів ІКТ для формування окремих дослідницьких компетентностей.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Огляд літератури; Теоретичні аспекти дослідження; Результати опитування
Peer-reviewed Article
Reference review; Theoretical investigation; Quiz results
рецензируемая статья
Обзор литературы; Теоретические аспекты исследования; Результаты опроса
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1522
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 10-29
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 10-29
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 10-29
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 10-29
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1522/1117
 
Rights Copyright (c) 2016 Pavlo P. Nechypurenko, Serhiy O. Semerikov, Tetyana V. Selivanova, Tetyana O. Shenayeva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0