Запис Детальніше

MULTIMEDIA TECHNOLOGIES AS MEANS OF FORMATION OF FUTURE LAWYERS’ INFORMATIVE AND COMMUNICATIVE COMPETENCE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MULTIMEDIA TECHNOLOGIES AS MEANS OF FORMATION OF FUTURE LAWYERS’ INFORMATIVE AND COMMUNICATIVE COMPETENCE
МУЛЬТИМЕДИЙНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ЮРИСТОВ
МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ
 
Creator Bochevar, Alla H.
 
Subject informative and communicative competence; multimedia technologies; higher legal education; conditions of multimedia technologies applying; model of multimedia technologies applying as means of formation of future lawyers’ IC competence
информационно-коммуникационная компетентность; высшее юридическое образование; мультимедийные технологии; педагогические условия применения мультимедийных технологий; модель применения мультимедийных технологий как средства формирования ИК-компетентности
інформаційно-комунікаційна компетентність; вища юридична освіта; мультимедійні технології; педагогічні умови застосування МТ; модель застосування мультимедійних технологій як засобу формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх юристів
 
Description The article reviles experimental methodology of applying multimedia technologies with the purpose of formation of future lawyers’ informative and communicative competence. Above mentioned model represents an aim, steps, pedagogical conditions, forms and methods of realization, criteria of informative and communicative competence formation and the results of its formation. By means of conducting an experiment it was proved the efficiency of proposed methodic of applying multimedia technologies with the purpose of formation of future lawyers’ informative and communicative competence.
В статье раскрыта экспериментальная методика и модель применения мультимедийных технологий как средства формирования информационно-коммуникационной компетентности будущих юристов. Данная модель представляет цель, этапы, педагогические условия, формы и методы реализации, критерии сформированности информационно-коммуникационной компетентности и результат ее формирования. Путем проведения соответствующей экспериментальной работы была доказана эффективность предложенной методики применения мультимедийных технологий как средства формирования информационно-коммуникационной компетентности будущих юристов.
У статті висвітлено експериментальну методику і модель застосування мультимедійних технологій як засобу формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх юристів. Означена модель відображає мету, етапи, педагогічні умови, форми і методи реалізації, критерії сформованості інформаційно-комунікаційної компетентності та результат її формування. Шляхом проведення відповідної експериментальної роботи було доведено ефективність запропонованої методики застосування мультимедійних технологій як засобу формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх юристів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
результати експерименту
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1422
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 54, No 4 (2016); 139-152
Информационные технологии и средства обучения; Vol 54, No 4 (2016); 139-152
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 139-152
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 139-152
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1422/1069
 
Rights Copyright (c) 2016 Alla H. Bochevar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0