Запис Детальніше

CLOUD ORIENTED MODEL FOR SUPPORT OF BACHELOR OF INFORMATICS TRAINING

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title CLOUD ORIENTED MODEL FOR SUPPORT OF BACHELOR OF INFORMATICS TRAINING
МОДЕЛЬ ОБЛАКО ОРИЕНТИРОВАННОЙ СИСТЕМЫ ПОДДЕРЖКИ ОБУЧЕНИЯ БАКАЛАВРОВ ИНФОРМАТИКИ
МОДЕЛЬ ХМАРО ОРІЄНТОВАНОЇ СИСТЕМИ ПІДТРИМКИ НАВЧАННЯ БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ
 
Creator Vakaliuk, Tetiana A.
 
Subject model; cloud-oriented learning environment; cloud-oriented support system training
модель; облако ориентированная учебная среда; облако ориентированная система поддержки обучения
модель; хмаро орієнтоване навчальне середовище; хмаро орієнтована система підтримки навчання
 
Description In the article the model of cloud based system to support learning bachelors of computer science is considered. There are highlighted subjects of learning activities: student, teacher and administrator, as well as considered forms of educational activities, which include: classes, practical training, independent work, control measures and research work of students. The types of lectures which may be conducted in a cloud based system to support learning, lecture-discussion, lecture, discussion, video lectures, lecture-consultation and lecture presentation are described. The types of practical training offered in the cloud-oriented support system training, laboratory work, practical work, seminars and webinars are presented and different types of self-study and control measures proposed by the author are considered. Separately it is emphasized the research work of students as a form of educational activity which is included in the curriculum for bachelors of computer science. There are considered the basic teaching methods that can be implemented using a cloud based system to support learning bachelors of computer science. The means for training activities are determined.
В статье рассмотрена модель облако ориентированной системы поддержки обучения бакалавров информатики. Выделены субъекты учебной деятельности: студент, преподаватель и администратор. Рассмотрены формы учебной деятельности, к которым отнесены: учебные занятия, практическую подготовку, самостоятельную работу, контрольные мероприятия, а также научно-исследовательскую работу студентов. Описаны виды лекций, которые могут проводиться в облако ориентированной системе поддержки обучения: лекция-беседа, лекция-дискуссия, видео-лекция, лекция-консультация и лекция-презентация. Описаны виды практической подготовки, которые предлагаются в облако ориентированной системе поддержки обучения: лабораторная работа, практическая работа, семинарское занятие и вебинар. Рассмотрены различные виды самостоятельной работы и контрольных мероприятий, предлагаемых автором. Отдельно выделена научно-исследовательская работа студентов как форма учебной деятельности, предусмотренная учебным планом подготовки бакалавров информатики. Рассмотрены основные методы обучения, которые могут быть реализованы при использовании облако ориентированной системы поддержки обучения бакалавров информатики. Определены средства учебной деятельности.
У статті розглянуто модель хмаро орієнтованої системи підтримки навчання бакалаврів інформатики. Виділено суб’єкти навчальної діяльності: студент, викладач та адміністратор. Розглянуто форми навчальної діяльності, до яких віднесено: навчальні заняття, практичну підготовку, самостійну роботу, контрольні заходи, а також науково-дослідну роботу студентів. Описано види лекцій, які можуть проводитись у хмаро орієнтованій системі підтримки навчання: лекція-бесіда, лекція-дискусія, відео-лекція, лекція-консультація та лекція-презентація. Описані види практичної підготовки, які пропонуються у хмаро орієнтованій системі підтримки навчання: лабораторна робота, практична робота, семінарське заняття та вебінар. Розглянуто різні види самостійної роботи та контрольних заходів, які пропонуються автором. Окремо виділено науково-дослідну роботу студентів як форму навчальної діяльності, передбачену навчальним планом підготовки бакалаврів інформатики. Розглянуто основні методи навчання, що можуть бути реалізовані з використанням хмаро орієнтованої системи підтримки навчання бакалаврів інформатики. Окреслено засоби навчальної діяльності.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
теоретичні аспекти дослідження, методологія
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1415
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 64-76
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 64-76
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 64-76
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 64-76
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1415/1098
 
Rights Copyright (c) 2016 Tetiana A. Vakaliuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0