Запис Детальніше

INFORMATION MANAGEMENT SYSTEM FOR CREATION OF INDIVIDUAL STUDENTS’ EDUCATIONAL TRAJECTORY

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INFORMATION MANAGEMENT SYSTEM FOR CREATION OF INDIVIDUAL STUDENTS’ EDUCATIONAL TRAJECTORY
СИСТЕМА ИНФОРМАЦИОННОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ ПРОЦЕССА ФОРМИРОВАНИЯ ИНДИВИДУАЛЬНОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ТРАЕКТОРИИ СТУДЕНТОВ
СИСТЕМА ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ СТУДЕНТІВ
 
Creator Bohdanov, Anatolii V.
Chepovyi, Ivan V.
Ukhan, Pavlo S.
Yurchuk, Leonid Yu.
 
Subject individual educational path; information management system; European tools for choosing professions; testing
индивидуальная образовательная траектория; информационное обеспечение; европейские инструменты определения профессий; тестирование
індивідуальна освітня траєкторія; інформаційне забезпечення; європейські інструменти визначення професій; тестування
 
Description The article is devoted to development of information support for building an individual educational path of a student. European Tools for Mobility, Tools for Quality, Tools for Transparency as well as Portals and Databases are analyzed. These tools may be useful for the development and following of an individual educational path. Principles and structure of open module-based portal for information support for building individual educational tracks are presented. Its core modules are described. It is recommended to integrate modules using LEARNING TOOLS INTEROPERABILITY specification. It is demonstrated how to connect modules «Knowledge area» and «Abilities definer».
Статья посвящена разработке информационного обеспечения процесса формирования индивидуальной образовательной траектории учащегося. Проанализированы группы европейских инструментов Tools for Mobility, Tools for Quality, Tools for Transparency та Portals and Databases, которые могут быть полезными для построения и реализации индивидуальной образовательной траектории. Определены принципы и предложена структура системы информационного обеспечения процесса формирования индивидуальных образовательных траекторий как открытого модульного портала. Описаны основные модули системы. Показано, что интерфейс между модулями целесообразно создавать в рамках современного стандарта взаимодействия образовательных систем LEARNING TOOLS INTEROPERABILITY. Показан способ присоединения модулей «Пространство знаний» и «Определитель способностей».
Стаття присвячена розробленню інформаційного забезпечення процесу формування індивідуальної освітньої траєкторії того, хто навчається. Проаналізовано групи європейських інструментів Tools for Mobility, Tools for Quality, Tools for Transparency та Portals and Databases, що можуть бути корисними для побудови й реалізації індивідуальної освітньої траєкторії. Визначено принципи і запропоновано структуру системи інформаційного забезпечення формування індивідуальних освітніх траєкторій як відкритого модульного порталу. Описано основні модулі системи. Показано, що інтерфейс між модулями доцільно формувати в межах сучасного стандарту взаємодії навчальних систем LEARNING TOOLS INTEROPERABILITY. Показано спосіб приєднання модулів «Простір знань» і «Визначник здібностей».
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1390
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 54, No 4 (2016); 119-138
Информационные технологии и средства обучения; Vol 54, No 4 (2016); 119-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 119-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 54, No 4 (2016); 119-138
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1390/1062
 
Rights Copyright (c) 2016 Anatolii V. Bohdanov, Ivan V. Chepovyi, Pavlo S. Ukhan, Leonid Yu. Yurchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0