ICT FOR DEVELOPMENT OF INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF TEACHERS OF PHILOLOGICAL DISCIPLINES
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ICT FOR DEVELOPMENT OF INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF TEACHERS OF PHILOLOGICAL DISCIPLINES
СРЕДСТВА ИКТ ДЛЯ РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧИТЕЛЯ ФИЛОЛОГИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН ЗАСОБИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН |
|
Creator |
Dehtiarova, Halyna A.
|
|
Subject |
ICT tools; IC competence of teachers of philological disciplines; software for General and special purposes; Internet services; network communication
средства ИКТ; ИК-компетентность учителей филологических дисциплин; программное обеспечение общего и специального назначения; сервисы Интернет; сетевые средства коммуникации засоби ІКТ; ІК-компетентність учителів філологічних дисциплін; програмне забезпечення загального і спеціального призначення; сервіси Інтернет; мережні засоби комунікації |
|
Description |
In the article there are considered the characteristics of ICT tools that are used for the development of IC competence of teachers for course and intercourse periods in the system of postgraduate pedagogical education and that the modern teacher of philological disciplines should be a sign. Software capabilities for General and special purposes, in particular, educational software, software lingua methodical purposes, as well as services Internet and network communication tools to improve the quality of language and literary education of pupils and development of their communicative competence are highlighted. More attention is given to forms of interactive online communication that nowadays form the linguistic space as pupils and affect the culture of their speech, and teachers where they can communicate, educate themselves and share information and material.
В статье охарактеризованы средства ИКТ, используемые для обеспечения развития ИК-компетентности педагогов в течение курсового и межкурсового периодов в системе последипломного педагогического образования и про которые должен быть осведомлен современный учитель филологических дисциплин. Освещаются возможности программного обеспечения общего и специального назначения, в частности педагогических программных средств, программных средств лингвометодического назначения, а также сервисов Интернет и сетевых средств коммуникации для повышения качества языкового и литературного образования школьников и развития их коммуникативной компетентности. Значительное внимание уделено формам интерактивного общения в Интернете, который сегодня формирует языковое пространство, что влияет на культуру речи как школьников, так и педагогов, где они могут общаться, заниматься самообразованием и обмениваться информацией и собственными наработками. У статті схарактеризовано засоби ІКТ, що використовуються для забезпечення розвитку ІК-компетентності педагогів упродовж курсового та міжкурсового періодів у системі післядипломної педагогічної освіти і з якими має бути обізнаний сучасний учитель філологічних дисциплін. Висвітлюються можливості програмного забезпечення загального і спеціального призначення, зокрема педагогічних програмних засобів, програмних засобів лінгвометодичного призначення, а також сервісів Інтернет і мережних засобів комунікації для підвищення якості мовно-літературної освіти школярів і розвитку їхньої комунікативної компетентності. Значна увага приділена формам інтерактивного спілкування в Інтернеті, що сьогодні формують мовний простір як школярів і впливають на культуру їхнього мовлення, так і педагогів, де вони можуть спілкуватися, займатися самоосвітою та обмінюватися інформацією та власними напрацюваннями. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— Харківська академія неперервної освіти |
|
Date |
2016-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Теоретичні аспекти дослідження; Методологія; рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1442
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 107-120
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 107-120 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 107-120 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 107-120 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1442/1099
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Halyna A. Dehtiarova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|