FUNDAMENTAL CONCEPTS AS AN INTEGRATIVE COMPONENT OF ORGANIZATION OF OPERATIONS RESEARCH FOR FUTURE BACHELOR OF INFORMATICS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
FUNDAMENTAL CONCEPTS AS AN INTEGRATIVE COMPONENT OF ORGANIZATION OF OPERATIONS RESEARCH FOR FUTURE BACHELOR OF INFORMATICS
ФУНДАМЕНТАЛЬНЫЕ ПОНЯТИЯ КАК ИНТЕГРАТИВНОЙ КОМПОНЕНТ ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ ИССЛЕДОВАНИЯ ОПЕРАЦИЙ БУДУЩИХ БАКАЛАВРОВ ИНФОРМАТИКИ ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ЯК ІНТЕГРАТИВНИЙ КОМПОНЕНТ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ОПЕРАЦІЙ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ |
|
Creator |
Kogut, Ulyana P.
|
|
Subject |
bachelors of computer science; operations research; fundamental concepts; computer mathematics system
подготовка бакалавров информатики; исследования операций; фундаментальные понятия; системы компьютерной математики підготовка бакалаврів інформатики; дослідження операцій; фундаментальні поняття; системи комп’ютерної математики |
|
Description |
The article analyzes the role of basic concepts of operations research in teaching of future bachelor of computer science. On the basis of the analysis it was determined the possible use of modern computer mathematics systems (CMS) as a means of educational process fundamentalization. Singling out the basic concepts of operations research, their understanding through experience of research is integrable component of training, the establishment of inter-subject relationship, the formation of an integrated system of students’ knowledge and understanding of both the theoretical foundations and the ways to use the acquired knowledge in practice. Also the role of CMS in training bachelors of computer science, the directions of the pedagogical use of CMS in studying of operations research are considered.
В статье проанализирована роль фундаментальных понятий исследования операций в процессе обучения будущих бакалавров информатики и на основе анализа определены возможные направления использования современных систем компьютерной математики (СКМ) как средства фундаментализации учебного процесса. Выделение фундаментальных понятий исследования операций, их осознание и закрепление за опыт исследовательской деятельности является интегрируемой компонентом организации обучения, создание межпредметных связей, формирование у студентов целостной системы знаний и представлений как о теоретических основах, так и о путях применения полученных знаний на практике. Также рассмотрена роль СКМ в подготовке бакалавров информатики, определены направления педагогического использования СКМ при изучении исследования операций. У статті проаналізовано роль фундаментальних понять дослідження операцій у процесі навчання майбутніх бакалаврів інформатики та на основі аналізу визначено можливі напрямки використання сучасних систем комп’ютерної математики (СКМ) як засобу фундаменталізації навчального процесу. Виокремлення фундаментальних понять дослідження операцій, їх усвідомлення і закріплення через досвід дослідницької діяльності є інтегрувальним компонентом організації навчання, створення міжпредметних зв’язків, формування у студентів цілісної системи знань і уявлень як про теоретичні основи, так і про шляхи застосування отриманих знань на практиці. Також розглянуто роль СКМ у підготовці бакалаврів інформатики, визначено напрями педагогічного використання СКМ при вивченні дослідження операцій. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-05-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Теоретичні аспекти дослідження рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1380
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 52, No 2 (2016); 36-51
Информационные технологии и средства обучения; Vol 52, No 2 (2016); 36-51 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 36-51 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 52, No 2 (2016); 36-51 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1380/1031
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Ulyana P. Kogut
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|