Запис Детальніше

CURRENT REQUIREMENTS AND CONTENTS OF TRAINING OF QUALIFIED SCIENTISTS ON INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title CURRENT REQUIREMENTS AND CONTENTS OF TRAINING OF QUALIFIED SCIENTISTS ON INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION
СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕБОВАНИЯ И СОДЕРЖАНИЕ ПОДГОТОВКИ НАУЧНЫХ КАДРОВ ВЫСШЕЙ КВАЛИФИКАЦИИ ПО ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫМ ТЕХНОЛОГИЯМ В ОБРАЗОВАНИИ
СУЧАСНІ ВИМОГИ І ЗМІСТ ПІДГОТОВКИ НАУКОВИХ КАДРІВ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ З ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ
 
Creator Spirin, Oleg M.
Nosenko, Yulia H.
Іatsyshyn, Anna V.
 
Subject highly qualified personnel; postgraduate student; Philosophy Doctor (PhD); educational and research program; information and communication technologies; scientific pedagogical research
кадры высшей квалификации; аспирант; доктор философии (PhD); образовательно-научная программа; информационно-коммуникационные технологии; научно-педагогические исследования
кадри вищої кваліфікації; аспірант, доктор філософії (PhD); освітньо-наукова програма; інформаційно-комунікаційні технології; науково-педагогічні дослідження
 
Description The article analyzes the current requirements for improving the efficiency of training highly qualified scientific personnel for education informatization. The experience of the Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine in the context of post-graduate students training as future Philosophy Doctors is presented. The basic components of the educational and research program for PhD training on ICT in education, including purpose, topics of training modules, the number of credits, competencies that should be mastered by applicants are given. The organizational and pedagogical conditions for high-quality training of future PhDs and experience of their implementation at the Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine are characterized.
В статье проанализированы современные требования к повышению эффективности подготовки научных кадров высшей квалификации для информатизации образования. Представлен опыт Института информационных технологий и средств обучения НАПН Украины в контексте подготовки аспирантов – будущих докторов философии. Приведены основные компоненты образовательно-научной программы подготовки доктора философии по информационно-коммуникационным технологиям в образовании, в частности: цель, перечень дисциплин и учебных модулей, количество кредитов, компетентности, которыми должен овладеть соискатель. Охарактеризованы организационно-педагогические условия для осуществления качественной подготовки будущих докторов философии и опыт их реализации в Институте информационных технологий и средств обучения НАПН Украины.
У статті проаналізовано сучасні вимоги до підвищення ефективності підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації для інформатизації освіти. Представлено досвід Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України в контексті підготовки аспірантів – майбутніх докторів філософії. Наведено основні компоненти освітньо-наукової програми підготовки доктора філософії з інформаційно-комунікаційних технології в освіті, зокрема: мету, перелік дисциплін і навчальних модулів, кількість кредитів, компетентності, якими повинен оволодіти здобувач. Охарактеризовано організаційно-педагогічні умови для здійснення якісної підготовки майбутніх докторів філософії та досвід їх реалізації в Інституті інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2016-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1526
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 56, No 6 (2016); 219-239
Информационные технологии и средства обучения; Vol 56, No 6 (2016); 219-239
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 219-239
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 56, No 6 (2016); 219-239
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1526/1112
 
Rights Copyright (c) 2016 Oleg M. Spirin, Yulia H. Nosenko, Anna V. Іatsyshyn
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0