ONTOLOGY OF READING: RECEPTION OF THE FICTIONAL WORLD OF A CHILDHOOD
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ONTOLOGY OF READING: RECEPTION OF THE FICTIONAL WORLD OF A CHILDHOOD
ОНТОЛОГИЯ ЧТЕНИЯ: РЕЦЕПЦИЯ ХУДОЖЕСТВЕННОГО МИРА ДЕТСТВА ОНТОЛОГІЯ ЧИТАННЯ: РЕЦЕПЦІЯ ХУДОЖНЬОГО СВІТУ ДИТИНСТВА |
|
Creator |
КОХАН, Роксоляна
|
|
Subject |
fictional world; interpretation; reader; intentional idea
821.113.5-93.09 Юстейн Ґордер:028.5:159.937 художественный мир; рецепция; интерпретация; читатель; интенционная идея 821.113.5-93.09 Юстейн Ґордер:028.5:159.937 художній світ; рецепція; інтерпретація; читач; інтенційна ідея 821.113.5-93.09 Юстейн Ґордер:028.5:159.937 |
|
Description |
The research suggests certain aspects of the literary text analysis from the point of view of the main methodological approaches of the reception aesthetics that adds some new levels of the literary and artistic phenomena studies to the contemporary literary criticism context, broadens the horizons of reception, understanding and interpretation of artistic phenomena. Those peculiarities of the nature of the artistic phenomenon and the way of its addressing that format a certain way of reading in the literature about children are studied.
Представлено исследование отдельных аспектов моделирования «рецептивного горизонта» в дискурсе литератури о детях. С использованием методологических подходов рецептивной эстетики изучены особенности развития художественного мира прозы Юстейна Ґордера, где в фокусе репрезентации находится ребенок-подросток. Дифференцированы основные типы восприятия произведения о ребенке (детях, детстве), а также определены некоторые особенности в трансформации рецепции и интерпретации смысла романов и повестей норвежского писателя. У праці досліджено окремі аспекти моделювання «рецептивного горизонту» в дискурсі літератури про дітей. Із залученням методологічних підходів рецептивної естетики вивчено особливості розгортання художнього світу прози Юстейна Ґордера, де у фокусі репрезентації перебуває дитина-підліток. Диференційовано основні типи сприймання твору про дитину (дітей, дитинство), а також визначено деякі особливості у трансформації рецепції та інтерпретації смислу романів та повістей норвезького письменника. |
|
Publisher |
Национальный авиационный университет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-03-13
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/11334
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 33 (2016); 208-217
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 33 (2016); 208-217 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 33 (2016); 208-217 |
|
Language |
uk
|
|