Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Кузікової С.Б. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому віці."
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/19092/
|
|
Title |
Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Кузікової С.Б. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому віці." Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Кузікової С.Б. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому віці." Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Кузікової С.Б. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому віці." |
|
Creator |
Орішко, Наталія Костянтинівна
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання вивчення індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці. На основі теоретико- методологічного аналізу уточнено поняття «самовдосконалення» й «індивідуальна стратегія самовдосконалення»; визначено структурні компоненти самовдосконалення: когнітивний, емоційно-оцінковий, вольовий, потребово-мотиваційний та діяльнісний; з’ясовано індивідуально- психологічні й особистісні його чинники: особливості самооцінки, Я-образу, рівня домагань та характеру; розробленомодель становлення індивідуальних стратегій самовдосконалення. За результатами факторного аналізу, через призму інтегрованого впливу на процес самовдосконалення розвитку його компонентів, індивідуально-психологічних і особистісних чинників, виокремлено й описано п’ять різновидів індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці: «Цілеспрямований рух», «Помірковане просування», 19 «Захоплююча прогулянка», «Крок вперед, два кроки назад», «Обхід перешкод». Встановлено психологічні умови активізації самовдосконалення юнацтва: суб’єктивні (здійснення рефлексії, особистісне самовизначення, готовність до самозміни, розвиток структурних компонентів самовдосконалення, індивідуально-психологічних особливостей, самопроектування) та об’єктивні (підтримка близького оточення, педагогічний і психологічний супровід); на їх основі розроблено й апробовано авторську корекційно- розвивальну програму розвитку індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці «Шлях до успішного самовдосконалення», доведено її ефективність. У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання вивчення індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці. На основі теоретико- методологічного аналізу уточнено поняття «самовдосконалення» й «індивідуальна стратегія самовдосконалення»; визначено структурні компоненти самовдосконалення: когнітивний, емоційно-оцінковий, вольовий, потребово-мотиваційний та діяльнісний; з’ясовано індивідуально- психологічні й особистісні його чинники: особливості самооцінки, Я-образу, рівня домагань та характеру; розробленомодель становлення індивідуальних стратегій самовдосконалення. За результатами факторного аналізу, через призму інтегрованого впливу на процес самовдосконалення розвитку його компонентів, індивідуально-психологічних і особистісних чинників, виокремлено й описано п’ять різновидів індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці: «Цілеспрямований рух», «Помірковане просування», 19 «Захоплююча прогулянка», «Крок вперед, два кроки назад», «Обхід перешкод». Встановлено психологічні умови активізації самовдосконалення юнацтва: суб’єктивні (здійснення рефлексії, особистісне самовизначення, готовність до самозміни, розвиток структурних компонентів самовдосконалення, індивідуально-психологічних особливостей, самопроектування) та об’єктивні (підтримка близького оточення, педагогічний і психологічний супровід); на їх основі розроблено й апробовано авторську корекційно- розвивальну програму розвитку індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці «Шлях до успішного самовдосконалення», доведено її ефективність. У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання вивчення індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці. На основі теоретико- методологічного аналізу уточнено поняття «самовдосконалення» й «індивідуальна стратегія самовдосконалення»; визначено структурні компоненти самовдосконалення: когнітивний, емоційно-оцінковий, вольовий, потребово-мотиваційний та діяльнісний; з’ясовано індивідуально- психологічні й особистісні його чинники: особливості самооцінки, Я-образу, рівня домагань та характеру; розробленомодель становлення індивідуальних стратегій самовдосконалення. За результатами факторного аналізу, через призму інтегрованого впливу на процес самовдосконалення розвитку його компонентів, індивідуально-психологічних і особистісних чинників, виокремлено й описано п’ять різновидів індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці: «Цілеспрямований рух», «Помірковане просування», 19 «Захоплююча прогулянка», «Крок вперед, два кроки назад», «Обхід перешкод». Встановлено психологічні умови активізації самовдосконалення юнацтва: суб’єктивні (здійснення рефлексії, особистісне самовизначення, готовність до самозміни, розвиток структурних компонентів самовдосконалення, індивідуально-психологічних особливостей, самопроектування) та об’єктивні (підтримка близького оточення, педагогічний і психологічний супровід); на їх основі розроблено й апробовано авторську корекційно- розвивальну програму розвитку індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці «Шлях до успішного самовдосконалення», доведено її ефективність. |
|
Date |
2017
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/19092/1/%D0%9A%D1%83%D0%B7%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9E%D1%80%D1%96%D1%88%D0%BA%D0%BE.pdf
Орішко, Наталія Костянтинівна (2017) Відгук офіційного опонента доктора психологічних наук, професора Кузікової С.Б. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому віці." Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|