Запис Детальніше

Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук Вуса В.І. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому віці"

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/19093/
 
Title Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук Вуса В.І. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому
віці"
Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук Вуса В.І. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому
віці"
Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук Вуса В.І. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому
віці"
 
Creator Орішко, Наталія Костянтинівна
 
Subject Відгуки опонентів
 
Description У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання
вивчення індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці. На основі теоретико-
методологічного аналізу уточнено поняття «самовдосконалення» й «індивідуальна стратегія
самовдосконалення»; визначено структурні компоненти самовдосконалення: когнітивний,
емоційно-оцінковий, вольовий, потребово-мотиваційний та діяльнісний; з’ясовано індивідуально-
психологічні й особистісні його чинники: особливості самооцінки, Я-образу, рівня домагань та
характеру; розробленомодель становлення індивідуальних стратегій самовдосконалення.
За результатами факторного аналізу, через призму інтегрованого впливу на процес
самовдосконалення розвитку його компонентів, індивідуально-психологічних і особистісних
чинників, виокремлено й описано п’ять різновидів індивідуальних стратегій
самовдосконалення в юнацькому віці: «Цілеспрямований рух», «Помірковане просування»,
19
«Захоплююча прогулянка», «Крок вперед, два кроки назад», «Обхід перешкод».
Встановлено психологічні умови активізації самовдосконалення юнацтва: суб’єктивні
(здійснення рефлексії, особистісне самовизначення, готовність до самозміни, розвиток
структурних компонентів самовдосконалення, індивідуально-психологічних особливостей,
самопроектування) та об’єктивні (підтримка близького оточення, педагогічний і
психологічний супровід); на їх основі розроблено й апробовано авторську корекційно-
розвивальну програму розвитку індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому
віці «Шлях до успішного самовдосконалення», доведено її ефективність.
У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання
вивчення індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці. На основі теоретико-
методологічного аналізу уточнено поняття «самовдосконалення» й «індивідуальна стратегія
самовдосконалення»; визначено структурні компоненти самовдосконалення: когнітивний,
емоційно-оцінковий, вольовий, потребово-мотиваційний та діяльнісний; з’ясовано індивідуально-
психологічні й особистісні його чинники: особливості самооцінки, Я-образу, рівня домагань та
характеру; розробленомодель становлення індивідуальних стратегій самовдосконалення.
За результатами факторного аналізу, через призму інтегрованого впливу на процес
самовдосконалення розвитку його компонентів, індивідуально-психологічних і особистісних
чинників, виокремлено й описано п’ять різновидів індивідуальних стратегій
самовдосконалення в юнацькому віці: «Цілеспрямований рух», «Помірковане просування»,
19
«Захоплююча прогулянка», «Крок вперед, два кроки назад», «Обхід перешкод».
Встановлено психологічні умови активізації самовдосконалення юнацтва: суб’єктивні
(здійснення рефлексії, особистісне самовизначення, готовність до самозміни, розвиток
структурних компонентів самовдосконалення, індивідуально-психологічних особливостей,
самопроектування) та об’єктивні (підтримка близького оточення, педагогічний і
психологічний супровід); на їх основі розроблено й апробовано авторську корекційно-
розвивальну програму розвитку індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому
віці «Шлях до успішного самовдосконалення», доведено її ефективність.
У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання
вивчення індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому віці. На основі теоретико-
методологічного аналізу уточнено поняття «самовдосконалення» й «індивідуальна стратегія
самовдосконалення»; визначено структурні компоненти самовдосконалення: когнітивний,
емоційно-оцінковий, вольовий, потребово-мотиваційний та діяльнісний; з’ясовано індивідуально-
психологічні й особистісні його чинники: особливості самооцінки, Я-образу, рівня домагань та
характеру; розробленомодель становлення індивідуальних стратегій самовдосконалення.
За результатами факторного аналізу, через призму інтегрованого впливу на процес
самовдосконалення розвитку його компонентів, індивідуально-психологічних і особистісних
чинників, виокремлено й описано п’ять різновидів індивідуальних стратегій
самовдосконалення в юнацькому віці: «Цілеспрямований рух», «Помірковане просування»,
19
«Захоплююча прогулянка», «Крок вперед, два кроки назад», «Обхід перешкод».
Встановлено психологічні умови активізації самовдосконалення юнацтва: суб’єктивні
(здійснення рефлексії, особистісне самовизначення, готовність до самозміни, розвиток
структурних компонентів самовдосконалення, індивідуально-психологічних особливостей,
самопроектування) та об’єктивні (підтримка близького оточення, педагогічний і
психологічний супровід); на їх основі розроблено й апробовано авторську корекційно-
розвивальну програму розвитку індивідуальних стратегій самовдосконалення в юнацькому
віці «Шлях до успішного самовдосконалення», доведено її ефективність.
 
Date 2017
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/19093/1/%D0%92%D1%83%D1%81_%D0%9E%D1%80%D1%96%D1%88%D0%BA%D0%BE.pdf
Орішко, Наталія Костянтинівна (2017) Відгук офіційного опонента кандидата психологічних наук Вуса В.І. на дисертацію Орішко Н.К. "Індивідуальні стратегії самовдосконалення особистості в юнацькому віці" Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка.