Запис Детальніше

Organization of marketing activity of coal mining enterprises in an irregular demand environment: theoretic and practical aspects

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Organization of marketing activity of coal mining enterprises in an irregular demand environment: theoretic and practical aspects
 
Creator Zaloznova, Y.
Trushkina, N.
 
Subject Marketing
 
Description The contents of the term «marketing activity of coal mining enterprise» was revised considering the peculiarities of operation thereof. Factors affecting marketing processes of coal producers were identified. Dynamics of marketing of coal mining companies were analyzed. A forecast of marketing rate of coal mining enterprises were made using various methods of forecasting. A model of contract relationship between coal producer and different categories of customers was developed. Methodological guidelines on improvement of marketing management system of coal mining enterprises were designed. Recommendations on how to arrange marketing networks in the environment of irregular demand for coal were given.
Уточнено зміст поняття «збутова діяльність вугледобувного підприємства» з урахуванням особливостей його функціонування. Виявлено чинники, які впливають на організацію процесів збутової діяльності вугледобувних підприємств. Проаналізовано динаміку показників збутової діяльності вугледобувних підприємств. Виконано прогнози показників збутової діяльності вугледобувних підприємств із використанням різних методів прогнозування. Запропоновано модель контрактних взаємовідносин вугледобувного підприємства з різними категоріями споживачів. Розроблено науково-методичне забезпечення вдосконалення системи управління збутовою діяльністю вугледобувних підприємств. Надано пропозиції щодо формування збутових мереж в умовах нестабільності попиту на вугілля.
Уточнено содержание понятия «сбытовая деятельность угледобывающего предприятия» с учетом особенностей его функционирования. Выявлены факторы, влияющие на организацию процессов сбытовой деятельности угледобывающих предприятий. Проанализирована динамика показателей сбытовой деятельности угледобывающих предприятий. Выполнены прогнозы показателей сбытовой деятельности угледобывающих предприятий с использованием различных методов прогнозирования. Предложена модель контрактных взаимоотношений угледобывающего предприятия с разными категориями потребителей. Разработано научно-методическое обеспечение совершенствования системы управления сбытовой деятельностью угледобывающих предприятий. Даны предложения по формированию сбытовых сетей в условиях нестабильности спроса на уголь.
 
Date 2017-03-19T12:11:38Z
2017-03-19T12:11:38Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Organization of marketing activity of coal mining enterprises in an irregular demand environment: theoretic and practical aspects / Y. Zaloznova, N. Trushkina // Економічний вісник Донбасу. — 2016. — № 4 (46). — С. 91–95. — Бібліогр.: 7 назв. — англ.
1817-3772
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/114907
658.81:622.33
 
Language en
 
Relation Економічний вісник Донбасу
 
Publisher Інститут економіки промисловості НАН України