Мотиваційний аспект процесу формування мовленнєвої культури учнів 8-9 класів
Цифровий архів НаУОА
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://eprints.oa.edu.ua/5551/
|
|
Title |
Мотиваційний аспект процесу формування мовленнєвої культури учнів 8-9 класів
|
|
Creator |
Голуб, Н. Б. (N. Holub)
|
|
Subject |
Linguistics. Philology
|
|
Description |
Автор аналізує роль і функції мовних і мовленнєвих помилок у суспільстві, зіставляє тенденції сучасної освіти в Україні з реальними показниками готовності суспільства до багатьох декларованихним положень; виявляє принципи й підходи вчителів до мотивування учнів на свідоме засвоєння основ мовленнєвої культури, визначає причини низького рівня мовленнєвої культури, розглядає ймовірні мотиватори в роботі вчителя на уроках вивчення української мови у школі. (The author examines the role and functions of language and speech errors in the society, compares trends in modern education in Ukraine real indicators of readiness of society to many declared him provisions; identifies principles and approaches of teachers to motivate students to consciously mastering the basics of speech culture determines causes low-level speech culture, considers the likely motivators for teachers in the Ukrainian language lessons at school. The importance of speech in the modernization of the education system, according to the author, enhanced socialization challenges of modern education. The author analyzes the language of school textbooks (Ukrainian, chemistry, biology, science, history, geography, mathematics, science, labor studies, world literature, geometry), advertising, public people, the Internet, shows the violation of various norms of modern Ukrainian language. Considering the root cause of success and failure presence of a strong motivation or its deficit, the author studies the motivation of the students need to improve their own culture of speech, draws attention to the peculiarities of motivation in adolescence lives of students. As a result, stated that until the Ukrainian society, language, speech and communication will not take valuable status and become a measure of education and professionalism – indescribably difficult teacher will motivate the younger generation to mastering the basics of speech and practicing them.) |
|
Publisher |
Ви-во Національного університету «Острозька академія»
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://eprints.oa.edu.ua/5551/1/33.pdf
Голуб, Н. Б. (N. Holub) (2015) Мотиваційний аспект процесу формування мовленнєвої культури учнів 8-9 класів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.57). pp. 135-139. |
|