Запис Детальніше

Мотиваційний аспект процесу формування мовленнєвої культури учнів 8-9 класів

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://eprints.oa.edu.ua/5551/
 
Title Мотиваційний аспект процесу формування мовленнєвої культури учнів 8-9 класів
 
Creator Голуб, Н. Б. (N. Holub)
 
Subject Linguistics. Philology
 
Description Автор аналізує роль і функції мовних і мовленнєвих помилок у суспільстві, зіставляє тенденції сучасної освіти в Україні з реальними показниками готовності суспільства до багатьох декларованихним положень; виявляє принципи й підходи вчителів до мотивування учнів на свідоме засвоєння основ мовленнєвої культури, визначає причини низького рівня мовленнєвої культури, розглядає ймовірні мотиватори в роботі вчителя на уроках вивчення української мови у школі.
(The author examines the role and functions of language and speech errors in the society, compares trends
in modern education in Ukraine real indicators of readiness of society to many declared him provisions;
identifies principles and approaches of teachers to motivate students to consciously mastering the basics of
speech culture determines causes low-level speech culture, considers the likely motivators for teachers in
the Ukrainian language lessons at school. The importance of speech in the modernization of the education
system, according to the author, enhanced socialization challenges of modern education.
The author analyzes the language of school textbooks (Ukrainian, chemistry, biology, science, history,
geography, mathematics, science, labor studies, world literature, geometry), advertising, public people, the
Internet, shows the violation of various norms of modern Ukrainian language.
Considering the root cause of success and failure presence of a strong motivation or its deficit, the author studies the motivation of the students need to improve their own culture of speech, draws attention to the peculiarities of motivation in adolescence lives of students. As a result, stated that until the Ukrainian society, language, speech and communication will not take valuable status and become a measure of education
and professionalism – indescribably difficult teacher will motivate the younger generation to mastering the
basics of speech and practicing them.)
 
Publisher Ви-во Національного університету «Острозька академія»
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://eprints.oa.edu.ua/5551/1/33.pdf
Голуб, Н. Б. (N. Holub) (2015) Мотиваційний аспект процесу формування мовленнєвої культури учнів 8-9 класів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.57). pp. 135-139.