Запис Детальніше

THEORETICAL SUBSTANTIATION OF А PRIMARY SCHOOL TEACHERS TRAINING SYSTEM TO USE THE ELECTRONIC LINGUOMETHODICAL TOOLS IN THEIR PROFESSIONAL ACTIVITY

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THEORETICAL SUBSTANTIATION OF А PRIMARY SCHOOL TEACHERS TRAINING SYSTEM TO USE THE ELECTRONIC LINGUOMETHODICAL TOOLS IN THEIR PROFESSIONAL ACTIVITY
ТЕОРЕТИЧЕСКОЕ ОБОСНОВАНИЕ СИСТЕМЫ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ К ПРИМЕНЕНИЮ СРЕДСТВ ЭЛЕКТРОННОЙ ЛИНГВОМЕТОДИКИ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ ЕЛЕКТРОННОЇ ЛІНГВОМЕТОДИКИ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
 
Creator Khyzhnyak, Inna A.
 
Subject electronic linguomethodical tools; informatization of education; primary school teachers; professional training; systematic approach
информатизация образования; профессиональная подготовка; системный подход; средства электронной лингвометодики; учитель начальной школы
засоби електронної лінгвометодики; інформатизація освіти; професійна підготовка; системний підхід; учитель початкової школи
 
Description The important role of primary school teachers systemic training to use the electronic linguomethodical tools in professional activities is substantiated in the article. The author analyzes the existing primary school teachers professional training experimental system, summarizes its building ways and on this basis formulates the own definition of the primary school teachers training how to use the electronic linguomethodical tools in professional activities, describes its construction, which consists of traditional blocks: conceptually-targeted, contentually-procedured and resultantly-evaluated.The conceptually-targeted block includes the purpose and objectives of the experimental system, organizational-pedagogical conditions and the principles of its implementation. Contentually-procedured one is the main system’s block, which includes the most components: the stages of experimental system implementation; methods and organizational forms of experimental learning; specific features of linguomethodical education of the future teachers native language as a strategic guideline for linguomethodical pedagogics in the university; the structure of a linguomethodical competence and linguomethodical culture of primary school future teachers; an author’s e-linguomethodical content; the classification of electronic linguomethodical tools for primary school and for high school; the classification of electronic linguomethodical tools technical providing; the criterion of quality evaluation of primary school electronic products.The resultantly-evaluated block is final in the experimental system and includes: the components of the future elementary school teachers readiness to use the electronic linguomethodical tools in their professional activities; the measuring criteria for each components; the criteria indicators for measuring disclosure; the levels of the readiness to use the electronic linguomethodical tools in professional activities; the result of the implementation of the proposed system. Revealing the structure of each block, the author describes its components, and we can really understand the content, structure, organizational ways and methods of the proposed experimental system implementation.
В статье обосновывается важная роль системной подготовки будущих учителей начальной школы к применению средств электронной лингвометодики в профессиональной деятельности. Автор рассматривает имеющиеся экспериментальные системы профессиональной подготовки учителей начальной школы, выводит закономерности их построения и на этой основе формулирует определение собственной экспериментальной системы подготовки будущих учителей начальной школы к применению средств электронной лингвометодики в профессиональной деятельности, описывает ее построение, состоящее из традиционных блоков: концептуально-целевого, содержательно-процессуального и результативно-оценочного. Раскрывая структуру каждого блока, автор описывает составляющие каждого компонента, что позволяет получить основательное представление о сущности, построениии и методике внедрения предлагаемой экспериментальной системы.
У статті обґрунтовується важлива роль системної підготовки майбутніх учителів початкової школи  до застосування засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності. Автор розглядає наявні експериментальні системи фахової підготовки вчителів початкової школи, виводить закономірності їх побудови і на цій основі формулює визначення власної експериментальної системи підготовки майбутніх учителів початкової школи  до застосування засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності, описує її побудову, що складається з традиційних блоків: концептуально-цільового, змістово-процесуального та результативно-оцінного. Розкриваючи структуру кожного блоку, автор описує складники компонентів, що дозволяє отримати ґрунтовне уявлення про сутність, побудову та методику впровадження пропонованої експериментальної системи.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2017-03-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/429
10.28925/2312-5829.2017.1-2.19211
 
Source Освітологічний дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 198-211
Educological discourse; 2017: № 1-2 (16-17); 198-211
Освитологичный дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 198-211
2312-5829
10.28925/2312-5829.2017.1-2
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/429/364
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0