Запис Детальніше

THE CONCEPT TRAINING OF FUTURE MASTERS OF TOURISM IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE CONCEPT TRAINING OF FUTURE MASTERS OF TOURISM IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
КОНЦЕПЦИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ ПО ТУРИЗМОВЕДЕНИЮ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
КОНЦЕПЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ТУРИЗМОЗНАВСТВА У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
 
Creator Bezkorovaina, Larysa V.
 
Subject concept; future master in tourism studies; methodology; principles of teaching; professional training
концепция; будущий специалист по туризмоведению; методология; принципы обучения; профессиональная подготовка
концепція; майбутній фахівець з туризмознавства; методологія; принципи навчання; професійна підготовка
 
Description The article substantiates that the methodological basis of professional training of future masters of tourism have an approaches: systemic, structural, acmeology, the activity, the operational, praxeology, competence, cultural, information, innovation, value, creative personality; and also, principles of general didactics (humanization, democratization, activity, scientific, systematic, knowledge of the sequence of skills, awareness, communication theory and practice, independence, clarity, thoroughness, availability of training, taking into account individual characteristics of students, emotional learning, a combination of collective and individual, spirituality) and special (citizenship, communication, interdisciplinary, multilevel, continuity, bustling, multicultural, social relevance, feasibility and socio morphic) principles teaching.Also, the study found that the training of future masters of tourism is so important: social; personal; culturological; humanitarian; political. Substantiating the concept of training of future masters of tourism, we made sure that this training is holistic educational system that is based on an integrated approach to designing the content, harmonious combination of traditional and modern computer-oriented methods and teaching aids, and conventional forms of distance educational process; and personal approach that provides not only a comprehensive development of future masters of tourism, but the gradual formation of readiness for professional tourism activity according to individual capabilities, abilities, personal qualities and academic achievements.
В статье обоснована методологическая основа профессиональной подготовки будущих специалистов по туризмоведению, которую составляют подходы: системный, структурный, акмеологический, деятельностный, операциональный, праксиологичний, компетентностный, культурологический, информационный, инновационный, ценностный, творческий, личностный; общедидактические (гуманизации; демократизации; активности; научности; систематичности, последовательности знаний, умений и навыков; сознания; связи теории с практикой; самостоятельности; наглядности; основательности; доступности обучения, учет индивидуальных особенностей студентов; эмоциональности обучения, сочетание коллективного и индивидуального; духовности) и специальные (гражданственности, междисциплинарности, многоуровневости, непрерывности, атрактивности, поликультурности, социальной актуальности, экономической целесообразности, социоморфности, коммуникативности) принципы.
У статті обґрунтовано, що методологічну основу професійної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства складають підходи: системний, структурний, акмеологічний, діяльнісний, операціональний, праксиологічний, компетентнісний, культурологічний, інформаційний, інноваційний, ціннісний, творчий, особистісний; загальнодидактичні (гуманізації і демократизації; науковості; систематичності, послідовності знань, умінь і навичок; свідомості; зв’язку теорії з практикою; активності; самостійності; наочності; ґрунтовності; доступності навчання, врахування індивідуальних особливостей студентів; емоційності навчання; поєднання колективного і індивідуального; духовності) і спеціальні (громадянськості, комунікативності, міждисциплінарності, багаторівневості, безперервності, атрактивності, полікультурності, соціальної актуальності, економічної доцільності, соціоморфності) принципи. 
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2017-03-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/430
10.28925/2312-5829.2017.1-2.6778
 
Source Освітологічний дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 67-78
Educological discourse; 2017: № 1-2 (16-17); 67-78
Освитологичный дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 67-78
2312-5829
10.28925/2312-5829.2017.1-2
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/430/354
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0