Запис Детальніше

«SOCIAL PEDAGOGY» BY PAUL NATORP: NEW INTERPRETATION IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title «SOCIAL PEDAGOGY» BY PAUL NATORP: NEW INTERPRETATION IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION
«СОЦИАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА» ПАУЛЯ НАТОРПА: НОВОЕ ПРОЧТЕНИЕ В КОНТЕКСТЕ ЕВРОИНТЕГРАЦИИ
«СОЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА» ПАУЛЯ НАТОРПА: НОВЕ ПРОЧИТАННЯ В КОНТЕКСТІ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
 
Creator Bezpalko, Olga V.
 
Subject an individual; community; virtues social education; social education organizations
индивидуум; общность; добродетель; социальное воспитание; социальные организации воспитания
індивідуум; спільнота; чесноти; соціальне виховання; соціальні організації виховання
 
Description The article examines some specific provisions of labor of "Social pedagogy" by Paul Natorp including of virtues of the individual (truth, morality, capacity, a measure) and community virtues (honesty, participation of all in society’s life based on equality, justice). Also it is outlined the role of family, school, community, religion in the formation of these virtues. It has been presented the essence of social education as the formation of virtues of man in various social organizations, upbringing and his current understanding, based on philosophical and pedagogical principles of scientist.Author makes accent on the ideas of Paul Natorp in modern social and cultural conditions of European countries and Ukraine.
В статье рассмотрены отдельные положения работы Пауля Наторпа «Социальная педагогика», в частности представлена характеристика индивидуальных добродетелей (истина, нравственная дееспособность, мера) и добродетелей общности (правдивость, участие всех в общественной жизни на основе равенства, справедливость). Определена роль семьи, школы, сообщества, религии в формирование этих добродетелей. Определена сущность социального воспитания автором как формирование добродетелей в разных социальных организациях воспитания и его современное трактование, которое базируется на философских и педагогических идеях ученого. Сделаны акценты относительно реализации идей Пауля Наторпа в современных социокультурных условиях европейских стран и Украины.
У статті розглянути окремі положення праці Пауля Наторпа «Соціальна педагогіка», зокрема представлена характеристика індивідуальних чеснот індивідуума (істина, моральна дієздатність, міра) та чеснот спільноти (правдивість, участь всіх в суспільному житті на основі рівності, справедливість). Окреслена рольсім’ї, школи, громади, релігіїу формуванні цих чеснот. Визначено сутність соціального виховання автором як формування чеснот людини в різних соціальних організаціях виховання та його сучасне розуміння,яке ґрунтується на філософських та педагогічних засадах вченого. Зроблені акценти щодо реалізації ідей Пауля Наторпа в сучасних соціокультурних умовах європейських країн та України.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2017-03-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/436
10.28925/2312-5829.2017.1-2.1322
 
Source Освітологічний дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 13-22
Educological discourse; 2017: № 1-2 (16-17); 13-22
Освитологичный дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 13-22
2312-5829
10.28925/2312-5829.2017.1-2
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/436/349
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0