TRENDS OF PROFESSIONAL SKILL TЕАСНЕRS BY MEANS OF THEATRICAL ART IN THE PRACTICE OF MODERN DOMESTIC SCHOOLS
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
TRENDS OF PROFESSIONAL SKILL TЕАСНЕRS BY MEANS OF THEATRICAL ART IN THE PRACTICE OF MODERN DOMESTIC SCHOOLS
ТЕНДЕНЦИИ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО МАСТЕРСТВА УЧИТЕЛЯ СРЕДСТВАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО ИСКУССТВА В ПРАКТИКЕ РАБОТЫ СОВРЕМЕННЫХ ОТЕЧЕСТВЕННЫХ ШКОЛ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА У ПРАКТИЦІ РОБОТИ СУЧАСНИХ ВІТЧИЗНЯНИХ ШКІЛ |
|
Creator |
Styhun, Natalya V.
|
|
Subject |
artistic and creative activity; emotional and sensory development; professional skill of the teacher; performing arts; staging; theater pedagogy; teaching and educational processes
игра; профессиональное мастерство учителя; театральное искусство; театрализация; театральная педагогика; учебно-воспитательный процес; художественно-творческая деятельность; эмоционально-чувственное развитие гра; емоційно-почуттєвий розвиток; навчально-виховний процес; професійна майстерність учителя; театральне мистецтво; театралізація; театральна педагогіка; художньо-творча діяльність |
|
Description |
The article analyzes the problem of professional skills of teachers by means of performing arts; revealed the educational value dramatization, play in the educational process; considered artistic and creative activity of teachers in the practice of modern national schools; focuses on the incompetence of teachers in the field theory theater pedagogy, creative initiative of the teacher and his emotional and sensory development, creativity, class work. Particular attention is drawn to the shape of the lesson, organizational and creative activity of the teacher and student in the study of literature, circle work, including a school theatrical circle; highlights trends in the development of professional skills of teachers by means of theater, as well as the specifics of theater pedagogy; conditioned kinds of theatrical activity, psychological features of formation of the creative person of the teacher of his psychophysics and psychotechnique.
В статье анализируется проблема профессионального мастерства учителя средствами театрального искусства; раскрывается воспитательное значение театрализации, игры в учебном процессе; рассматривается художественно-творческая деятельность педагогов в практике современных отечественных школ; акцентируется внимание на некомпетентности учителей в теории театральной педагогики, творческой инициативе педагога и его эмоционально-чувственном развитии, креативности, внеклассной работе. У статті аналізується проблема професійної майстерності вчителя засобами театрального мистецтва; розкривається виховне значення театралізації, гри у навчальному процесі; розглядається художньо-творча діяльність педагогів у практиці сучасних вітчизняних шкіл; акцентується увага на некомпетентності вчителів у галузі теорії театральної педагогіки, творчій ініціативі педагога та його емоційно-почуттєвому розвитку, креативності, позакласній роботі. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— РДГУ |
|
Date |
2017-03-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/424
10.28925/2312-5829.2017.1-2.6128 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 212-226
Educological discourse; 2017: № 1-2 (16-17); 212-226 Освитологичный дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 212-226 2312-5829 10.28925/2312-5829.2017.1-2 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/424/365
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|