Запис Детальніше

EUROPEAN EXPERIENCE OF TRAINING RESEARCHERS AND PRACTITIONERS OF COMMUNITY DEVELOPMENT AND ORGANIZATION

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title EUROPEAN EXPERIENCE OF TRAINING RESEARCHERS AND PRACTITIONERS OF COMMUNITY DEVELOPMENT AND ORGANIZATION
ЕВРОПЕЙСКИЙ ОПЫТ ПОДГОТОВКИ ИССЛЕДОВАТЕЛЕЙ И ПРАКТИКОВ ПО РАЗВИТИЮ И ОРГАНИЗАЦИИ МЕСТНЫХ ОБЩИН
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ПІДГОТОВКИ ДОСЛІДНИКІВ І ПРАКТИКІВ ІЗ РОЗВИТКУ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ МІСЦЕВИХ ГРОМАД
 
Creator Liakh, Tatiana L.
Popova, Alona O.
 
Subject Bachelor's program; community; community development; community organization; institution of higher education; Master`s Program; specialist training for work in the local community
общество; развитие общества; организация общества; подготовка специалиста к работе в местной общине; высшее учебное заведение; бакалаврская программа; магистерская программа
бакалаврська програма; вищий навчальний заклад; громада; магістерська програма; організація громади; підготовка фахівця до роботи в місцевій громаді; розвиток громади
 
Description The author analyzes approaches to training at higher education institutions in Europe and researchers on the development and organization of communities. The authors draw attention to the reasons for the preparation of specialists in European higher education institutions, as well as represent the number of bachelor's and master's degree programs for the preparation of researchers and practitioners, focusing on a variety of subjects involved in the development and organization of the local communities in European countries. The article indicates success of a leader in the community. These basic approaches to understanding the participation of community members. Determined participation model for the successful implementation of leadership in the community. The article stated that despite the professional training to overcome a number of problems in the community, it is not enough, and noted the need for the involvement of internal forces community. Indicate the importance and the need for a leadership role in the formation, development and life of the local community.  In particular, authors compare the approaches to the training of specialists and researchers in the development of local communities and organizations in the higher educational institutions of the UK and continental Europe.
В статье авторами анализируются подходы к подготовке в высших учебных заведениях Европы специалистов и исследователей по развитию и организации общин. Авторы обращают внимание на причины подготовки таких специалистов в европейских высших учебных заведениях, а также представляют ряд бакалаврских и магистерских программ по подготовке исследователей и практиков, акцентируя внимание на многообразии субъектов, вовлеченных в развитие и организацию местных общин в европейских странах. В частности, они сравнивают подходы к подготовке в высших учебных заведениях специалистов и исследователей по развитию и организации местных общин Великобритании и континентальной Европе.
У статті авторами аналізуються підходи до підготовки фахівців і дослідників у вищих навчальних закладах Європи з розвитку та організації громад. Автори звертають увагу на причини підготовки таких фахівців у європейських вищих навчальних закладах, а також презентують ряд бакалаврських та магістерських програм з підготовки дослідників та практиків, акцентуючи увагу на різноманітті суб’єктів, залучених до розвитку та організації місцевих громад у європейських країнах. Зокрема, вони порівнюють підходи до підготовки фахівців і дослідників з розвитку та організації місцевих громад у вищих навчальних закладах Великої Британії та континентальної Європи.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

немає
 
Date 2017-03-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/432
10.28925/2312-5829.2017.1-2.14554
 
Source Освітологічний дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 145-154
Educological discourse; 2017: № 1-2 (16-17); 145-154
Освитологичный дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 145-154
2312-5829
10.28925/2312-5829.2017.1-2
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/432/360
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0