ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЕКСПЕРТІВ У ГАЛУЗІ ОСВІТИ У БАЛКАНСЬКИХ КРАЇНАХ
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЕКСПЕРТІВ У ГАЛУЗІ ОСВІТИ У БАЛКАНСЬКИХ КРАЇНАХ
TRENDS OF PROFESSIONAL TRAINING OF EXPERTS IN THE FIELD OF EDUCATION IN THE BALKAN COUNTRIES ТЕНДЕНЦИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ ЭКСПЕРТОВ В ОБЛАСТИ ОБРАЗОВАНИЯ В БАЛКАНСКИХ СТРАНАХ |
|
Creator |
Tryhub, Ilona I.
|
|
Subject |
експерт у галузі освіти; країни Східної Європи; якість освіти
Eastern Europe countries; expert in the field of education; quality of education эксперт в области образования; качество образования; страны Восточной Европы |
|
Description |
У статті проаналізовано тенденції професійної підготовки експертів у галузі освіти у Балканських країнах: Болгарії, Румунії та Угорщині. Визначено спільні тенденції у професійній підготовці експертів у галузі освіти у балканських країнах: спрямованість на забезпечення якості освіти; підготовка / навчання у рамках післядипломної освіти; основні форми підготовки – семінари та конференції; обрання кандидатів у експерти у галузі освіти з числа досвідчених освітян зі стажем та досвідом роботи; врегулювання професійної діяльності експертів у галузі освіти Кодексом етики; міжнародне співробітництво із забезпечення якості освіти.
The article analyzes the trends of professional training of experts in the field of education in the Balkan countries, such as: Bulgaria, Romania and Hungary.It identified the following common features of professional training of experts in the field of education:focus on quality assurance;implementation of vocational training as part of Continuing Education;seminars and conferences as the basic forms of training;lack of training of experts in the field of education in universities;election of candidates for experts in the field of education from experienced teachers with the experience and good practice;compliance with official Code of Ethics of professional experts in the field of education.International cooperation in quality assurance.Specific trends in training of experts in the field of education in the Balkan countries are not identified. В статье проанализированы тенденции профессиональной подготовки экспертов в области образования в Балканских странах: Болгарии, Румынии и Венгрии. Определены общие особенности в профессиональной подготовке экспертов в области образования: направленность на обеспечение качества образования; подготовка / обучение в рамках последипломного образования; основные формы подготовки – семинары и конференции; избрание кандидатов в эксперты в области образования из числа опытных педагогов со стажем и опытом работы; регулирование профессиональной деятельности экспертов в области образования Кодексом этики; международное сотрудничество по обеспечению качества образования. Особенных тенденций подготовки экспертов в области образовани в Балканских странах не выявлено. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-03-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/441
10.28925/2312-5829.2017.1-2.1931 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 119-131
Educological discourse; 2017: № 1-2 (16-17); 119-131 Освитологичный дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 119-131 2312-5829 10.28925/2312-5829.2017.1-2 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/441/357
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|