QUALITY MANAGEMENT EDUCATION PROFILE: RATING EVALUATION
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
QUALITY MANAGEMENT EDUCATION PROFILE: RATING EVALUATION
УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ ОРГАНИЗАЦИИ ПРОФИЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ: РЕЙТИНГОВОЕ ОЦЕНИВАНИЕ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ: РЕЙТИНГОВА ОЦІНКА |
|
Creator |
Stoikova, Victoriia V.
|
|
Subject |
qualimetry; Delphi method; methods of management of the profile education; quality criteria; profile training; assign ratings; quality organization of profile education
квалиметрия; метод Дельфи; методы управления профильным обучением; критерии качества; профильное обучение; рейтинговая оценка; качество организации профильного обучения кваліметрія; метод Дельфі; методи управління профільним навчанням; критерії якості; профільне навчання; рейтингова оцінка; якість організації профільного навчання |
|
Description |
The introduction of Profile education is accompanied by a number of problems that are clearly determined at the regional level. This article describes the mechanisms to identify these problems and shown the most effective ways to control the quality of specialized education in the regional educational system which is based on the rating evaluation.The author has proposed a system of criteria for the construction of rating the quality of Profile education which is combined into three equal areas: the ensuring organizational and pedagogical conditions of implementation of Profile education at general education institutions; the introduction of network forms of organization of Profile education; the effectiveness of Profile education. The author's methodology of calculation the quality criteria of Profile education has been presented in the article. The ponderability of the criteria has been determined by peer review.
Внедрение профильного обучения сопровождается рядом проблем, которые отчетливо проявляются на региональном уровне. В статье раскрываются механизмы выявления этих проблем и показаны пути наиболее эффективного управления качеством профильного обучения в региональной образовательной системе образования на основе рейтинговой оценки. Автором описана система критериев качества образования и методика их расчета. Упровадження профільного навчання супроводжується низкою проблем, що чітко виявляються на регіональному рівні. В статті розкриваються механізми виявлення цих проблем та показані шляхи управління якістю профільного навчання в регіональній освітній системі на основі рейтингового оцінювання. Автором запропоновано систему критеріїв якості освіти та методику їх розрахунку. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-03-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/416
10.28925/2312-5829.2017.1-2.5266 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 52-66
Educological discourse; 2017: № 1-2 (16-17); 52-66 Освитологичный дискурс; 2017: № 1-2 (16-17); 52-66 2312-5829 10.28925/2312-5829.2017.1-2 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/416/353
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|