Запис Детальніше

Естетичний досвід – основа художньо-творчої діяльності викладача образотворчого мистецтва вищого педагогічного навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706280/
 
Title Естетичний досвід – основа художньо-творчої діяльності викладача образотворчого мистецтва вищого педагогічного навчального закладу
Аesthetic experience - basis of creative art-art teacher senior teacher training institutions
 
Creator Сотська, Г.І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У статті висвітлено проблему розвитку естетичного досвіду
викладача образотворчого мистецтва вищого педагогічного навчального закладу як підґрунтя художньо-творчої діяльності, основою якої є художня творчість. Визначено, що набутий естетичний досвід викладача образотворчого мистецтва є результатом попередньої художньо-творчої
діяльності і початком професійної діяльності. Доведено, що естетичні зразки і норми матеріалізуються у діяльності, стаючи внутрішнім середовищем, що визначає власні вимоги викладача образотворчого мистецтва до себе і оточуючих.
In the article the problem of aesthetic experience аrt teacher of higher pedagogical educational institution as a basis of artistic and creative activity, which is the basis of artistic creativity. Іn the aesthetic experience of teaching fine arts high school, we understand continuous personal, professional and spiritual growth as its creator, media and broadcaster universal and national
culture in its artistic and aesthetic manifestation, conscious cultural mission of education and their future profession. Teacher of fine art with a strong aesthetic
experience is able to effectively affect the aesthetic tastes, ideals, needs, interests, aesthetic preferences of students, their ability to aesthetically perceive
and distinguish beautiful from ugly in reality and in art, to design future pedagogical activities in accordance with cultural, artistic, aesthetic, spiritual
values. Determined that the aesthetic experience gained teacher of fine art is the result of previous artistic and creative activity and the start of follow-up, and
learned patterns and aesthetic norms materialize in activities, becoming internal environment that defines its own requirements of fine arts teachers to
themselves and others.
 
Publisher Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706280/1/%D0%A1%D0%BE%D1%82%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%93.%D0%86._%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%8C_Microsoft_Office_Word_%282%29.PDF
Сотська, Г.І. (2012) Аesthetic experience - basis of creative art-art teacher senior teacher training institutions Проблеми підготовки сучасного вчителя, 1 (12). pp. 288-294.