LEXICOGRAPHY AS A RESOURSE OF PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE FUTURE TRANSLATOR
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
LEXICOGRAPHY AS A RESOURSE OF PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE FUTURE TRANSLATOR
ЛЕКСИКОГРАФИЯ КАК РЕСУРС ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ БУДУЩЕГО ПЕРЕВОДЧИКА ЛЕКСИКОГРАФІЯ ЯК РЕСУРС ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕРЕКЛАДАЧА |
|
Creator |
РУДІНА, Марина
|
|
Subject |
lexicography; motivation to study; subject position in studying; lexicographical culture; professional activity
УДК 811 лексикография; мотивация обучения; субъектная позиция в обучении; лексикографическая культура; профессиональная деятельность. УДК 811 лексикографія; мотивація навчання; суб’єктна позиція в навчанні; лексикографічна культура; професійна діяльність УДК 811 |
|
Description |
The article shows the problem of student’s motivation to studying lexicography course as an important resource of translator’s professional activity. The importance of studying lexicography shows the European point of view to the formation of foreign communicative competence, realizing the sense of translation as an aspect of professional activity, subject position in learning foreign languages for the realization of personal discourses, lexicographical culture of a person, historical aspect of the development of English lexicography, corpus lexicography and modern processes of creating dictionaries. Ukrainian students focus on the most common challenges arising in the process of learning English for the future professional activity.
В статье рассматривается проблема мотивации студентов к изучению курса лексикографии как важного ресурса профессиональной деятельности переводчика. Весомыми аргументами в процессе изучения лексикографии определены: европейский взгляд на формирование иноязычной коммуникативной компетентности, понимание смыслов перевода как вида профессиональной деятельности, субъектная позиция в изучении иностранного языка для реализации собственных профессиональных дискурсов, лексикографическая культура личности, исторический аспект развития англоязычной лексикографии, корпусная лексикография, современные процессы создания словарей и др. У статті розглянуто проблему мотивації студентів до вивчення курсу лексикографії як важливого ресурсу професійної діяльності перекладача. Вагомими аргументами в процесі вивчення лексикографії визначено: європейський погляд на формування іншомовної комунікативної компетентності, розуміння смислів перекладу як виду професійної діяльності, суб’єктна позиція у вивченні іноземної мови для реалізації власних професійних дискурсів, лексикографічна культура особистості, історичний аспект розвитку англомовної лексикографії, корпусна лексикографія, сучасні процеси створення словників тощо. |
|
Publisher |
Национальный авиационный университет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-04-02
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/11460
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 34 (2016); 104-114
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 34 (2016); 104-114 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 34 (2016); 104-114 |
|
Language |
uk
|
|