Запис Детальніше

Проект концепції жестової мови в Україні (2009)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706187/
http://csnukr.in.ua/arh/2009.htm
 
Title Проект концепції жестової мови в Україні (2009)
Project concept in Ukraine Sign Language (2009)
 
Creator Кульбіда, С.В.
Чепчина, І.І.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Вперше в історії України звернуто увагу науковців і представників громадських організацій Українського Товариства глухих, Об'єднання нечуючих педагогів, перекладачів жестової мови до правових аспектів врегулювання мовного питання української жестової мови на державному та міжнародному рівнях. Охарактеризовано перелік понять, що використовуються у Концепції, посилань на основні міжнародні та державні документи.
Описано світовий досвід: застосування соціокультурної концепції глухоти в різних галузях,права глухих та офіційний статус національних жестових мов, закріплений в Конвенції про права інвалідів.
Проаналізовано існуючі педагогічні практики навчання глухих у світі та аналіз політики Всесвітньої Федерації Глухих у сфері освіти. Підкреслено важливість оволодіння і вивчення жестової мови глухою дитиною в перші роки життя.
На основі аналізу змісту навчання глухих наведено докази ігнорування використання жестової мови як основного комунікативного засобу, як мови навчання і як предмету навчання в школі.
Доведена важливість розробки і застосування двомовних програм.
Піднято питання лінгвальної самоідентифікації дитини. Запропоновано шляхи переходу щодо відновлення мовного питання у державі, перелік відбудовних заходів з оволодіння УЖМ в Україні за трьома напрямами та окреслено механізми реалізації мовного питання.
The first time in the history of Ukraine the scientists and representatives of public organizations
such as Ukrainian Deaf Society, Association of Deaf Teachers, Union of Sign Language interpreters
draw attention to the legal aspects of settlement the language issue of Ukrainian sign language at the national and international levels. The authors explore the list of concepts used in the Concept Paper,references to major international and state documents. The paper describes international experience:
using the socio-cultural concept of deafness in various fields, Deaf Rights and the official status of
national sign languages, enshrined in the Convention on the Rights of Persons with Disabilities. The
authors provide an analysis of the existing pedagogical practice of teaching deaf in the world and an
analysis of the policy of World Federation of the Deaf in education. The importance of mastering
and learning sign language for deaf child in the first years of life is emphasized. Based on analysis of
the content of teaching the deaf, the evidence of ignoring the use of sign language as the main
communicative resource, as the language of education and as a subject in school are given. Proved
the importance of developing and applying bilingual programs. Raised the issue of the child lingual
self-identity. The authors propose the ways of changing to restore the language issue in the state, the
list of measures on mastering the Ukrainian Sign Language in Ukraine at three directions and the
mechanisms for language issue implementation are highlighted.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
 
Date 2009
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706187/3/11.pdf
Кульбіда, С.В. and Чепчина, І.І. (2009) Project concept in Ukraine Sign Language (2009) Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (53). pp. 3-7. ISSN 2312-2781