Директиви на прикладах дискурсу соціальної реклами (Directives on the examples of the public service announcement discourse)
Цифровий архів НаУОА
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://eprints.oa.edu.ua/5655/
|
|
Title |
Директиви на прикладах дискурсу соціальної реклами (Directives on the examples of the public service announcement discourse) |
|
Creator |
Дячук, О. (O. Diachuk)
|
|
Subject |
General issues of linguistics and literature
|
|
Description |
Застосування директивних мовленнєвих актів у дискурсі соціальної реклами США продиктоване однією із прагматичних цілей його створення, спрямованого не тільки на інформування та привернення уваги представників американської нації до суспільно значущих проблем, але й активізацію їх дій по вирішенню цих проблем. Бездіяльність вважається американцями негативною рисою характеру. Саме тому заклик до дій, реалізований директивними мов- леннєвими актами в дискурсі соціальної реклами США, є його типовою рисою. (Аdvertising discourse shows cognitive process connected with creation of the text and advertising text is a language fragment as products of speech and thinking action with the help of which communicator and recipient entering into the some social relationship. Application of directive speech acts in social advertisement discourse of the USA is dictated by one of pragmatic aims of its creation sent not only to informing and attracting attention of representatives of American nation to the publicly meaningful problems but also activation of their action under the decision of these problems. Inactivity is considered the American negative character trait. That’s why, appealing to the action, realized by the directives speech acts in the public service announcement discourse of the USA, is its typical feature.) |
|
Publisher |
Ви-во Національного університету «Острозька академія»
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://eprints.oa.edu.ua/5655/1/25.pdf
Дячук, О. (O. Diachuk) (2016) Директиви на прикладах дискурсу соціальної реклами (Directives on the examples of the public service announcement discourse). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.61). pp. 58-60. |
|