Інструментарій розробника в курсі «Розробка комп’ютерних ігор»
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Інструментарій розробника в курсі «Розробка комп’ютерних ігор»
Developer software tools in a course “Development of computer games” — |
|
Creator |
Гаранін, Олег Михайлович
Кацко, Олександр Олександрович Моісеєнко, Наталя Володимирівна |
|
Description |
The aim of this study is determination of tool of developer for the use in a course “Development of computer games” at preparation of engineers-programmers and teachers of informatics. Objectives of the study is analysis of known from existent game engines and programming environments for development of games, forming of requirements to the tool of developer of computer games, choice on the basis of these requirements of software tools for using for the studies of development of computer games. The object of research is the process of studies of engineers-programmers and teachers of informatics. The subject of research there is the use of tool of developer in a course “Development of computer games” at training of specialists on information technologies, engineers-programmers and to the teachers of informatics. In our work is conducted analysis, generalization and systematization of comparison of known from existent game engines and programming environments for development of games, it is formed requirements to the tools of developer of computer games in relation to different aspects, a choice is offered on the basis of these requirements of software tools for using for the studies of development of computer games. Results of the study is planned to use for development of the educational program and curriculum of preparation of bachelors and master's degrees after specialty 014 Secondary education (Informatics).
Метою дослідження є визначення інструментарію розробника для використання в курсі «Розробка комп’ютерних ігор» при підготовці інженерів-програмістів та вчителів інформатики. Задачами дослідження є аналіз найвідоміших з існуючих ігрових рушіїв та середовищ розробки ігор, формування вимог до інструментарію розробника комп’ютерних ігор, вибір на підставі цих вимог програмних продуктів для використання при навчанні розробки комп’ютерних ігор. Об’єктом дослідження є навчання інженерів-програмістів, фахівців з інформаційних технологій та майбутніх учителів інформатики. Предметом дослідження є критерії добору інструментарію розробника на підтримку навчання курсу «Розробка комп’ютерних ігор» при підготовці інженерів-програмістів, фахівців з інформаційних технологій та майбутніх учителів інформатики. В роботі проведено аналіз, узагальнення та систематизація порівняння найвідоміших з існуючих ігрових рушіїв та середовищ розробки ігор, сформульовано вимоги до інструментарію розробника комп’ютерних ігор стосовно різних аспектів, запропоновано вибір на підставі цих вимог програмних продуктів для використання при навчанні розробки комп’ютерних ігор. Результати дослідження планується використовувати при розробці освітньої програми та навчального плану підготовки бакалаврів та магістрів за спеціальністю 014 Середня освіта (Інформатика). |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2017-04-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/658
|
|
Source |
New computer technology; Vol 15 (2017); 160-163
Новітні комп'ютерні технології; Vol 15 (2017); 160-163 Новые компьютерные технологии; Vol 15 (2017); 160-163 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/658/673
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 New computer technology
|
|