Запис Детальніше

Development of the “Reversi” game with self-learning

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Development of the “Reversi” game with self-learning

Розробка гри «Реверсі» з самонавчанням
 
Creator Хамула, Ян Юрійович
 
Description The objective of the study is the design and implementation of self-learning for logical game “Reversi”. The tasks of the study are to analyze the existing machine learning methods in logic games and to develop the algorithm of self-learning. The objects of the study are machine learning, its development and operation processes. The subject is the development of the algorithm that realizes choice of the best turn in logic games, which is carried through in-depth analysis of the statistics. The result is the software that contains the game “Reversi” and the self-learning algorithm of playing in it.
Метою дослідження є проектування та реалізація самонавчання для логічної гри «Реверсі». Задачами дослідження є аналіз наявних методів машинного навчання в логічних іграх; розробка алгоритму самонавчання. Об’єктом дослідження є машинне навчання, його розробка та функціонування. Предметом дослідження є розробка алгоритму вибору найкращого ходу в логічних іграх, який здійснюється завдяки поглибленому аналізу статистичних даних. Результат дослідження: програмний продукт, що включає гру «Реверсі» та здатний до самонавчання алгоритм гри у неї.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2017-04-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/642
 
Source New computer technology; Vol 15 (2017); 164-166
Новітні комп'ютерні технології; Vol 15 (2017); 164-166
Новые компьютерные технологии; Vol 15 (2017); 164-166
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/642/674
 
Rights Copyright (c) 2017 New computer technology