Запис Детальніше

SPECIFICS OF THE DEVELOPMENT OF DISTANCE COURSES FOR MUSICAL-HISTORICAL DISCIPLINES

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title SPECIFICS OF THE DEVELOPMENT OF DISTANCE COURSES FOR MUSICAL-HISTORICAL DISCIPLINES
СПЕЦИФИКА РАЗРАБОТКИ ДИСТАНЦИОННЫХ КУРСОВ ПО МУЗЫКАЛЬНО-ИСТОРИЧЕСКИМ ДИСЦИПЛИНАМ
СПЕЦИФІКА РОЗРОБЛЕННЯ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ З МУЗИЧНО-ІСТОРИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
 
Creator Gavrilova, Lyudmyla G.
 
Subject distance education; distance learning course; history of music; future music teachers; distance learning methods
дистанционное образование; дистанционный курс, история музыкального искусства; будущие учителя музыки; методы дистанционного обучения
дистанційна освіта; дистанційний курс; історія музичного мистецтва; майбутні вчителі музики; методи дистанційного навчання
 
Description This article is devoted to the actual problem of modern art education – the implementation of the distance education forms and methods in future music teachers training. An experience of designing and developing of the distance course «History of Ukraine musical art», which was created for future music teachers, is described. The author provides a description of the structure and semantic content, course objectives and expected learning outcomes. The stages of the course designing are defined. The specifics of computer technologies in distance course on the history of music are analyzed. There are examined the following factors: the intensive involvement of the multimedia to all types of learning activities and distance course’s resources, the use of specific control forms of musical knowledge and skills, and specific methods of distance learning.
Статья посвящена актуальной проблеме современного художественного образования – внедрению форм и методов дистанционного образования в профессиональную подготовку будущих учителей музыки. Предложен авторский опыт проектирования и разработки дистанционного курса «История музыкального искусства Украины», созданного для будущих музыкантов-педагогов, описана его структура и содержание, задачи курса и ожидаемые результаты обучения. Определены основные этапы проектирования курса. Проанализирована специфика использования компьютерных технологий в дистанционном музыкально-историческом курсе, в частности, интенсивное привлечение средств мультимедиа ко всем видам учебной деятельности и ресурсам дистанционного курса, описаны формы контроля знаний и умений, приобретенных при изучении курса «Истории музыкального искусства Украины», а также специфические методы дистанционного обучения.
Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної мистецької освіти – впровадженню форм і методів дистанційної освіти у професійну підготовку майбутніх учителів музики. Запропоновано досвід проектування й розроблення дистанційного курсу «Історія музичного мистецтва України», створеного для майбутніх музикантів-педагогів, його структура і змістове наповнення, завдання курсу та очікувані результати навчання. Визначені етапи проектування курсу. Проаналізовано специфіку використання комп’ютерних технологій у дистанційному курсі з історії музичного мистецтва, зокрема, інтенсивне залучення засобів мультимедіа до всіх видів навчальної діяльності та ресурсів дистанційного курсу, специфічні форми контролю музичних знань та методи дистанційного навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-04-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Аналіз літератури; Систематизація досвіду
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1596
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 58, No 2 (2017); 26-37
Информационные технологии и средства обучения; Vol 58, No 2 (2017); 26-37
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 26-37
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 26-37
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1596/1154
 
Rights Copyright (c) 2017 Lyudmyla G. Gavrilova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0