USAGE OF ANKI SPECIALISED PROGRAM APPLICATION DURING FUTURE BORDER GUARD OFFICERS’ INDEPENDENT FOREIGN LANGUAGE PROFESSIONAL TRAINING FOR PASSING STATE EXAMINATION
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
USAGE OF ANKI SPECIALISED PROGRAM APPLICATION DURING FUTURE BORDER GUARD OFFICERS’ INDEPENDENT FOREIGN LANGUAGE PROFESSIONAL TRAINING FOR PASSING STATE EXAMINATION
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СПЕЦИАЛИЗИРОВАННОГО ПРОГРАММНОГО ПРИЛОЖЕНИЯ ANKI ВО ВРЕМЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ИНОЯЗЫЧНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ ОФИЦЕРОВ-ПОГРАНИЧНИКОВ К СДАЧЕ ГОСУДАРСТВЕННЫХ ЭКЗАМЕНОВ ВИКОРИСТАННЯ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПРОГРАМНОГО ДОДАТКУ ANKI ПІД ЧАС САМОСТІЙНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ДО СКЛАДАННЯ ДЕРЖАВНИХ ЕКЗАМЕНІВ |
|
Creator |
Bloshchynskyi, Ihor H.
|
|
Subject |
Anki specialised program application; foreign language training; future border guard officers
специализированное программное приложение Anki; иноязычная подготовка; будущие офицеры-пограничники спеціалізований програмний додаток Anki; іншомовна підготовка; майбутні офіцери-прикордонники |
|
Description |
Usage of Anki specialised program application during cadets’ independent foreign language professional training at the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi who study on specialty «State border security and protection» according to the first (bachelor) level of training of higher education for passing state examinations has been revealed in the article. Special attention is given to working out of teaching material (vocabulary decks and cards) for the future border guard officers` training according to the following sections of Anki program: studying of nouns, adjectives, pronouns, verbs, word combinations, expressions for interviewing of foreign citizens, etc.
В статье раскрыто использование специализированного программного приложения Anki во время самостоятельной профессиональной иноязычной подготовки курсантов Национальной академии Государственной пограничной службы Украины имени Богдана Хмельницкого, которые обучаются по специальности «Охрана и защита государственной границы» по первому (бакалаврскому) уровню подготовки высшего образования к сдаче государственных экзаменов. Особое внимание уделено разработке учебного материала (словарных колод и карточек) для подготовки будущих офицеров-пограничников по таким разделам программы Anki как: изучение существительных, прилагательных, местоимений, глаголов, словосочетаний, выражений для проведения интервьюирования иностранных граждан и т. п. У статті розкрито використання спеціалізованого програмного додатку Anki під час самостійної професійної іншомовної підготовки курсантів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, які навчаються за спеціальністю «Охорона та захист державного кордону» за першим (бакалаврським) рівнем підготовки вищої освіти до складання державних екзаменів. Особливу увагу приділено розробці навчального матеріалу (словникових колод і карток) для підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників за такими розділами програми Anki як: вивчення іменників, прикметників, займенників, дієслів, словосполучень, виразів для проведення інтерв’ювання іноземних громадян тощо. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-04-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття теоретичні – аналіз і узагальнення наукової літератури та інформаційних інтернет-ресурсів; системно-структурний аналіз; синтез та абстрагування рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1605
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 58, No 2 (2017); 49-58
Информационные технологии и средства обучения; Vol 58, No 2 (2017); 49-58 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 49-58 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 49-58 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1605/1156
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Ihor H. Bloshchynskyi
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|