Запис Детальніше

HYBRID LEARNING: THE IMPACT OF INTERACTING THROUGH SKYPE ON IRANIAN LEARNERS’ SPEAKING ABILITY

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title HYBRID LEARNING: THE IMPACT OF INTERACTING THROUGH SKYPE ON IRANIAN LEARNERS’ SPEAKING ABILITY
ГИБРИДНОЕ ОБУЧЕНИЕ: ВЛИЯНИЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ЧЕРЕЗ SKYPE НА РЕЧЕВЫЕ УМЕНИЯ ИРАНСКИХ СТУДЕНТОВ
ГІБРИДНЕ НАВЧАННЯ: ВПЛИВ ВЗАЄМОДІЇ ЧЕРЕЗ SKYPE НА МОВЛЕННЄВІ ВМІННЯ ІРАНСЬКИХ СТУДЕНТІВ
 
Creator Souzanzan, Rozi
Bagheri, Mohammad Sadegh
 
Subject Skype; Speaking Ability; Hybrid Learning; Iranian EFL Learners
Skype; речевые умения; гибридное обучения; иранские студенты EFL
Skype; мовленнєві вміння; гібридне навчання; іранські студенти EFL
 
Description The present article aims to investigate the impact of interactions through Skype on Iranian EFL learners’ speaking ability. To meet this end, forty elementary students who were studying English at the Kish Language Institute, Shiraz Branch, Iran participated in the study. Of this number, twenty eight were female and twelve were male students. Their age range was between twenty to thirty five and they were divided into two groups randomly. During the instruction which lasted for two and a half months, the participants of the experimental group interacted with the teacher on their course-related topics for one hour per week according to a schedule besides their weekly four hour face-to-face classes. The speaking paper of the Key English Test (KET) was administered as to assess the participants’ speaking ability. The findings of the study indicated that the participants of the experimental group outperformed those of the control one. This outperformance can be accounted for by the Long’s Interaction hypothesis (1996), Krashen's Input hypothesis (1977), and lower affective filters.
Цель статьи – исследовать влияние взаимодействий через Skype на речевые умения иранских EFL студентов. Для исследования были выбраны сорок студентов начального уровня, изучающих английский язык в Институте иностранных языков Киш, отделение Шираз, с участием Ирана в исследовании. Из числа избранных студентов: двадцать восемь – женщины и двенадцать – студенты мужского пола. Их возрастной диапазон составлял от двадцати до тридцати пяти лет, и они были разделены на две группы случайным образом. Во время обучения, которое длилось в течение двух с половиной месяцев, участники экспериментальной группы взаимодействовали с преподавателем по их темам, которые соответствовали основному курсу обучения, в течение одного часа в неделю согласно расписанию, кроме своих еженедельных четырех часов очных уроков. Для оценки уровня речевых умений студентов был использован Key English Test (KET). Результаты исследования показали, что участники экспериментальной группы превзошли студентов из контрольной группы. Такая опережающая динамика может быть объяснена гипотезой взаимодействия Лонга (1996), гипотезой исходного материала Крашена (1977), и более низкими аффективными фильтрами.
Мета статті – дослідити вплив взаємодій через Skype на мовленнєві вміння іранських EFL студентів. Для дослідження було обрано сорок студентів початкового рівня, які вивчають англійську мову в Інституті іноземних мов Кіш, відділення Шираз, за участю Ірану у проведені досліджень. Серед обраних студентів: двадцять вісім – жінки і дванадцять – студенти чоловічої статі. Їх віковий діапазон становив від двадцяти до тридцяти п'яти років, і вони були розділені на дві групи випадково. Під час навчання, яке тривало протягом двох з половиною місяців, учасники експериментальної групи взаємодіяли з викладачем з їхніх тем, які пов'язані з основним навчальним курсом, протягом однієї години на тиждень відповідно до розкладу, крім своїх щотижневих чотирьох годин очних уроків. Для оцінювання рівня мовленнєвих умінь студентів був використаний Key English Test (KET). Результати дослідження показали, що учасники експериментальної групи перевершили студентів з контрольної групи. Така випереджальна динаміка може бути пояснена гіпотезою взаємодії Лонга (1996), гіпотезою вхідного матеріалу Крашена (1977), і нижчими афективними фільтрами.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-04-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article
Experimental study
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1551
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 58, No 2 (2017); 118-128
Информационные технологии и средства обучения; Vol 58, No 2 (2017); 118-128
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 118-128
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 118-128
2076-8184
 
Language eng
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1551/1146
 
Rights Copyright (c) 2017 Rozi Souzanzan, Mohammad Sadegh Bagheri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0