Запис Детальніше

Розвиток ІК-компетентностей викладачів педагогічних ВНЗ за програмою курсів підвищення кваліфікації «Інформаційно-комунікаційні технології в очно-дистанційному (комбінованому) навчанні»

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706594/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/643
 
Title Розвиток ІК-компетентностей викладачів педагогічних ВНЗ за програмою курсів підвищення кваліфікації «Інформаційно-комунікаційні технології в очно-дистанційному (комбінованому) навчанні»
IC competencies development of pedagogical higher educational institutions lecturers by certification training program “Information and communication technologies in the regular-distant (combined) learning”
 
Creator Мінтій, І.С.
Хараджян, Н. А.
Шокалюк, С.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The order of the study is to design and implement ways to improve the level of formation of IC-competences teachers of higher educational institutions (HEIs). The tasks of the study is to analyze the current state of the problem of formation and development of infrared competences of teachers and instructors, improving existing ways of forming IC-competences expertise in universities, research components of the infrared competences of teachers and educational institutions characteristic of program content courses (PCC) faculty «Information ICT in blended (combined) learning». The object of research is the development of IC-competences of teachers teaching university. The subject of the research is scientific and methodological support program PCC teachers «ICT in the blended (combined) learning». The results of the study – compiled recommendations for designing the content of programs training of teaching staff, including teachers and college teachers and instructors.
Метою дослідження є проектування та реалізація шляхів підвищення рівня сформованості інформаційно-комунікаційних компетентностей (ІК-компетентностей) викладачів вищих навчальних закладів (ВНЗ). Задачами дослідження є аналіз сучасного стану проблеми формування та розвитку ІК-компетентностей вчителів і викладачів, існуючих шляхів підвищення рівня сформованості ІК-компетентностей у ВНЗ, дослідження складових ІК-компетентностей викладачів педагогічних ВНЗ та характеристика змісту програми курсів підвищення кваліфікації (КПК) викладачів «Інформаційно-комунікаційні технології в очно-дистанційному (комбінованому) навчанні». Об’єктом дослідження є процес розвитку ІК-компетентності викладачів педагогічних ВНЗ. Предметом дослідження є навчально-методичне забезпечення програми КПК викладачів «Інформаційно-комунікаційні технології в очно-дистанційному (комбінованому) навчанні». Результати дослідження – узагальнені рекомендації щодо проектування змісту програм перепідготовки науково-педагогічних працівників, у тому числі викладачів коледжів та викладачів-інструкторів.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706594/1/643-1-2634-1-10-20170502.pdf
- Мінтій, І.С., Хараджян, Н. А. and Шокалюк, С.В. (2017) IC competencies development of pedagogical higher educational institutions lecturers by certification training program “Information and communication technologies in the regular-distant (combined) learning” New computer technology (15). pp. 240-244. ISSN 2309-1460