Запис Детальніше

Динаміка професійного становлення студентів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/19560/
 
Title Динаміка професійного становлення студентів
Динамика профессионального становления студентов
Dynamic of students’ professional becoming
 
Creator Столярчук, Олеся Анатоліївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Робота присвячена проблемі оптимізації професійного становлення особистості на етапі її фахового навчання. Професійне становлення особистості тлумачиться як етап її професійного розвитку, що локалізується у межах професійного вибору та фахового навчання. Аналіз та інтеграція наукових підходів з питань тлумачення психологічних проявів професійного становлення особистості на етапі її фахового навчання стали підґрунтям для розкриття суті цього процесу через три взаємопов’язані компоненти. Цільовий компонент професійного становлення студентів містить мотиви майбутньої професійної діяльності особистості та її професійні цінності. Ресурсний компонент втілюється у когнітивному й емоційно-вольовому потенціалі, а також психосоматичних можливостях. Компонент Я-концепції зосереджує процес і результат рефлексії, професійні образ «Я» та самооцінку та рівень фахових домагань.
У статті розкрито результати дослідження динаміки становлення майбутніх фахівців. Найбільшими зафіксовано середньостатистичні показники цільового компоненту професійного становлення майбутніх психологів, юристів і педагогів. Встановлено, що найменшими є середні показники ресурсного компоненту. Виявлено несприятливу динаміку професійного становлення студентів. Встановлено несприятливу динаміку цільового компоненту професійного становлення студентів з одночасною тенденцією зростання показників ресурсів. Зафіксовано, що Я-концепція має проблемний суперечливий характер формування впродовж фахового навчання майбутніх юристів і педагогів.
Результати дослідження динаміки професійного становлення майбутніх фахівців соціономічної сфери вказують на необхідність оптимізації психолого-педагогічного супроводу їх професійного навчання.
Работа посвящена проблеме оптимизации профессионального становления личности на этапе ее профессионального обучения. Профессиональное становление личности понимается как этап ее профессионального развития, который локализуется в пределах профессионального выбора и профессионального обучения. Анализ и интеграция научных подходов по вопросам толкования психологических проявлений профессионального становления личности на этапе ее профессионального обучения стали основой для раскрытия сути этого процесса через три взаимосвязанных компонента. Целевой компонент профессионального становления студентов содержит мотивы будущей профессиональной деятельности личности и ее профессиональные ценности. Ресурсный компонент реализуется в когнитивном и эмоционально-волевом потенциале, а также психосоматических возможностях. Компонент Я-концепции содержит процесс и результат рефлексии, профессиональные образ «Я» и самооценку и уровень профессиональных притязаний.
В статье раскрыты результаты исследования динамики становления будущих специалистов. Зафиксировано самые высокие среднестатистические показатели целевого компонента профессионального становления будущих психологов, юристов и педагогов. Установлено, что наименьшими являются средние показатели ресурсного компонента. Выявлено неблагоприятную динамику профессионального становления студентов. Установлено неблагоприятную динамику целевого компонента профессионального становления студентов с одновременной тенденцией роста показателей ресурсов. Зафиксировано, что Я-концепция имеет проблемный противоречивый характер формирования в течение профессионального обучения будущих юристов и педагогов.
Результаты исследования динамики профессионального становления будущих специалистов социономической сферы указывают на необходимость оптимизации психолого-педагогического сопровождения их профессионального обучения.
The problem of optimization students’ professional becoming is disclosed in the article. A professional becoming of personality is stage her professional development. This stage includes choice of profession and professional studying. The scientific approaches of interpretation of the psychological aspects of students’ professional becoming were analyzed. The structure of the students’ professional becoming has three components. The purpose component has motives of professional activity and professional values of personality. The resource component has cognitive, emotional, volitional potential and psychosomatic opportunities. The component of self-concept has reflection, professional self-image and self-appraisal.
Results of the research of the dynamic of students’ professional becoming are disclosed in the article. It is found out; the purpose component of future psychologists, lawyers and teachers has the most indicators. The purpose component of future psychologists, lawyers and teachers has the lowest indicators. The unfavorable dynamic of students’ professional becoming was founded. Also the unfavorable dynamic of purpose component was founded. The favorable dynamic of resource component was founded at the same time. The contradictory formation has self-concept of future lawyers and teachers during their professional studying.
Results of the research of the dynamic of students’ professional becoming are indicate necessitate of optimization of psychological and pedagogical support of their professional studying.
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2017-04
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/19560/1/O_Stoliarchuk_PCH_IL.pdf
Столярчук, Олеся Анатоліївна (2017) Динаміка професійного становлення студентів Психологічний часопис: збірник наукових праць / за ред. С.Д. Максименка. (2 (16)). с. 99-110. ISSN 2414-0023