Запис Детальніше

Літературознавча діяльність майбутніх учителів української мови і літератури в умовах парадигмальних змін в освіті

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/19676/
 
Title Літературознавча діяльність майбутніх учителів української мови і літератури в умовах парадигмальних змін в освіті
Литературоведческая деятельность будущих учителей украинского языка и литературы в условиях парадигмальных изменений в образовании
Literary activity of Ukrainian language and literature intending teachers in terms of paradigmatic changes in education
 
Creator Базиль, Людмила Олександрівна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті акцентується увага на сутності літературознавчої діяльності у процесі професійної підготовки майбутніх учителів-словесників та в педагогічній практиці таких фахівців в умовах парадигмальних змін у науково-освітньому просторі. Обґрунтовується, що літературознавча діяльність є рушійною силою у процесах особистісного та професійного становлення майбутніх учителів української мови і літератури й зумовлена відповідними закономірними характеристиками (наступність, послідовність, тривалість у часі, вплив зовнішніх і внутрішніх чинників). У процесі професійної підготовки майбутніх учителів-словесників у педагогічних університетах літературознавча діяльність постає як масштабний довготривалий і водночас поетапний процес оволодіння професією вчителя української мови і літератури з початку формування професійних орієнтирів і намірів (на момент вибору професії) до завершення активної трудової діяльності, що складається з двох взаємодетермінованих процесів (професійного розвитку й особистісного розвитку).
В статье акцентируется внимание на сущности литературоведческой деятельности в процессе профессиональной подготовки будущих учителей-словесников и в педагогической практике таких специалистов в условиях парадигмальных изменений в научно-образовательном пространстве. Обосновывается, что литературоведческая деятельность является движущей силой в процессах личностного и профессионального становления будущих учителей украинского языка и литературы и обусловлена соответствующими закономерными характеристиками (преемственность, последовательность, продолжительность во времени, влияние внешних и внутренних факторов). В процессе профессиональной подготовки будущих учителей-словесников в педагогических университетах литературоведческая деятельность предстает как масштабный долговременный и одновременно поэтапный процесс овладения профессией учителя украинского языка и литературы с начала формирования профессиональных ориентиров и целей (на момент выбора профессии) до завершения активной трудовой деятельности, и таким образом состоит из двух взаимодетерминованих процессов (профессионального и личностного развития).
The paper focuses on the subject metter of literary activities in the intending teacers of language and literature professional training and during their teaching practice in terms of paradigmatic changes in scientific and educational fields. Proved that literary activity is the motivation force in the process of intending teachers of Ukrainian language and literature personal and professional development and it is caused by logical and natural characteristics corresponding (continuity, consistency and duration in time, the impact of external and internal factors). In the process of intending teachers of language and literature training literary activity arises as a major durable gradual process of mastering the Ukrainian language and literature teaching profession from the beginning of the formation of professional guidance and intentions (at the time of choosing a profession) to the active work consisting of two interdetermined processes (professional development and personal development).
 
Date 2017
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/19676/1/L_Bazyl_POVUIPTIP_1_IPPO.pdf
Базиль, Людмила Олександрівна (2017) Літературознавча діяльність майбутніх учителів української мови і літератури в умовах парадигмальних змін в освіті Професійна освіта в умовах інтеграційних процесів: теорія і практика: збірник наукових праць. Ч. 1. с. 236-242.