Запис Детальніше

Ризикована поведінка старшокласників у сфері інтернет-спілкування: соціально-педагогічний зріз

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706742/
http://zbirnyk.ipv.org.ua/ua/arkhiv-vipuskiv/product/view/13/320#prettyPhoto[iframes]/0/
 
Title Ризикована поведінка старшокласників у сфері інтернет-спілкування: соціально-педагогічний зріз
Рискованное поведение старшеклассников в сфере Интернет-общения: социально-педагогический срез
Risky Behavior of Senior Schoolchildren in the Sphere of Internet Communication: Social and Pedagogical State.
 
Creator Малиношевський, Р.В.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
 
Description У статті тематизовано проблему дослідження ризикованої поведінки старшокласників у сфері Інтернет-спілкування. Ризикована поведінка під час інтернет-спілкування розглядається як супутнє явище для мережевого суспільства зі специфічною межовою природою і перехідним статусом. Спроба діагностування шляхом опитування сучасних старшокласників призводить лише до окреслення контурів даного явища і демонстрації його імпліцитного характеру.
В статье тематизировано проблему исследования рискованного поведения старшеклассников в сфере Интернет-общения. Рискованное поведение во время интернет-общения рассматривается как сопутствующее явление для сетевого общества со специфической пограничной природой и переходным статусом. Попытка диагностирования путем опроса современных старшеклассников приводит лишь к очёрчиванию контуров данного явления и демонстрации его имплицитного характера.
The rapid development of digital technologies has caused not only a doubling of reality by creating actually understanding virtuality but also origin some accompanying phenomena of different modalities, which are directly reflected in real social and individual human existence. The author considers that due sustainable communicative intersubjective approach information and communication technologies (ICT) provided an opportunity to be beyond the limits of space-time limitations of person’s physicality. On the one hand, it has contributed to the convergence of different cultures, dissemination of information and knowledge. On the other, it has led to a modification of ways of generating and broadcasting experience, culture, values, etc. Eventually, such modification has influenced on the transformation of established social practices, the appearance of modern social phenomena, processes and risks that is risky behavior in the sphere of Internet communication. In this article, risky behavior in the sphere of Internet communication is defined as an accompanying phenomenon for social network with a specific boundary nature and transitional status. Nowadays the author’s efforts to diagnosis this phenomenon exactly by interviewing senior schoolchildren leads only to outline the contours of this phenomenon and demonstrate its implicit nature.
 
Publisher Інститут проблем виховання НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706742/1/%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%A0.%D0%92.%202016_20%281%29__30.pdf
- Малиношевський, Р.В. (2016) Risky Behavior of Senior Schoolchildren in the Sphere of Internet Communication: Social and Pedagogical State. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (20). pp. 295-306. ISSN 2308-3778