Запис Детальніше

Взаємозв’язок змісту інваріантної і варіативної складових гуманітарних предметів: ціннісний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706774/
 
Title Взаємозв’язок змісту інваріантної і варіативної складових гуманітарних предметів: ціннісний аспект
Interrelationship of the content of invariant and variable components of the humanities subjects: axiology aspect
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті автор схарактеризовує ціннісні аспекти взаємозв’язку інваріантної і варіативної складових змісту освіти гуманітарних предметів у старшій школі. В основі аналізу – дослідження наукових співробітників відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України. У дискусійній частині статті викладено основні позиції авторів, які розглядають проблеми освіти у контексті аксіологічної парадигми.
In the article the author characterizes the value aspects of the relationship of invariant and variable components of content of educational of the humanities subjects in high school. In the basis of the analysis was based on studies of the scientific staff of the of Didactics Department of the Institute of pedagogy of NAPS of Ukraine. In the discussion part of the article outlines the basic positions of the authors who addressed the problems of education in the context of axiological paradigm.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706774/1/KSV-17dtip-01.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (2017) Interrelationship of the content of invariant and variable components of the humanities subjects: axiology aspect Дидактика: теорія і практика. pp. 76-82.