Запис Детальніше

Розвиток шкіл з польською мовою навчання в умовах незалежної України як відображення зовнішньої диференціації в організації шкільної освіти (1991–2010)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706882/
http://science.kpnu.edu.ua/portfolio/pedahohichna-osvita-teoriya-i-praktyka/
 
Title Розвиток шкіл з польською мовою навчання в умовах незалежної України як відображення зовнішньої диференціації в організації шкільної освіти (1991–2010)
Развитие школ с польским языком обучения в условиях независимой Украины как отражение внешней дифференциации в организации школьного образования (1991-2010)
Development of schools with the Polish language of instruction in the conditions of independent Ukraine as a reflection of external differentiation in the organization of school education (1991-2010)
 
Creator Шевченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 37 Education
373 Kinds of school providing general education
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
93/94 History
 
Description У статті проаналізовано організацію навчального процесу у школах з польською мовою навчання у контексті диференціації загальної середньої освіти в умовах незалежної України (1991–2010); установлено, що в досліджуваний період відроджувалася система освіти польських меншин; з’ясовано, що польська освіта декларувалася на рівності здобуття знань, умінь і навичок, гарантуванні вільного розвитку національних мов та культур.
В статье проанализированы организации учебного процесса в школах с польским языком обучения в контексте дифференциации общего среднего образования в условиях независимой Украины (1991-2010); установлено, что в исследуемый период возрождалась система образования польских меньшинств; выяснено, что польский образование декларировалась на равенстве получения знаний, умений и навыков, обеспечении свободного развития национальных языков и культур.
The article analyzes the organization of the educational process in schools with the Polish language of instruction in the context of the differentiation of general secondary education in the conditions of independent Ukraine (1991-2010); It was established that during the period under review the system of education of Polish minorities was resurgent; It was found out that the Polish education was declared on the equality of obtaining knowledge, skills and skills, ensuring the free development of national languages and cultures.
 
Publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Камянец-Подольский национальный университет имени Ивана Огиенка
Kamenets-Podolsky National University named after Ivan Ohienko
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706882/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A1.%D0%9C.17.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (2017) Development of schools with the Polish language of instruction in the conditions of independent Ukraine as a reflection of external differentiation in the organization of school education (1991-2010) Pedagogical education: theory and practice (22). pp. 252-258. ISSN 2309-9763