Запис Детальніше

Розвиток шкіл з 2-3 мовами навчання в умовах незалежної України як відображення зовнішньої диференціації в організації шкільної освіти (1991–2010)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706888/
http://ws-conference.com/view_issue.php?issue=29
 
Title Розвиток шкіл з 2-3 мовами навчання в умовах незалежної України як відображення зовнішньої диференціації в організації шкільної освіти (1991–2010)
Развитие школ с 2-3 языками обучения в условиях независимой Украины как отражение внешней дифференциации в организации школьного образования (1991-2010)
Development of schools with 2-3 languages of instruction in the conditions of independent Ukraine as a reflection of external differentiation in the organization of school education (1991-2010)
 
Creator Шевченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
93/94 History
 
Description У статті проведений аналіз організації навчального процесу в школах з 2-3 мовами навчання в контексті диференціації середньої освіти в умовах незалежної України (1991-2010). Було встановлено, що в період дослідження була відновлена система освіти національних меншин.
Було встановлено, що в ході здійснення державної політики освіту національних меншин було оголошено про рівність придбання знань і навичок, забезпеченні вільного розвитку національних мов і культур.
В статье проведенный анализ организации учебного процесса в школах с 2-3 языками обучения в контексте дифференциации среднего образования в условиях независимой Украины (1991-2010). Было установлено, что в период исследования была восстановлена система образования национальных меньшинств.
Было установлено, что в ходе осуществления государственной политики образование национальных меньшинств было объявлено о равенстве приобретения знаний и навыков, обеспечении свободного развития национальных языков и культур.
The article in analyzing the organization of the educational process in schools with 2-3 languages of instruction in the context of differentiation of secondary education in the conditions of independent Ukraine (1991-2010). It found that during the study period was revived educational system of national minorities.
It was established that during the implementation of government policy education of national minorities was declared on the equality of acquiring knowledge and skills, ensuring the free development of national languages and cultures.
 
Publisher ROSTranse Trade F Z C company, Scientific and Educational Consulting Group "WORLD Science"
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706888/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A1.%D0%9C.2017%D1%80.-27-33.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (2017) Development of schools with 2-3 languages of instruction in the conditions of independent Ukraine as a reflection of external differentiation in the organization of school education (1991-2010) Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference "The goals of the World Science 2017", 2 (18) (4). pp. 27-33. ISSN 2413-1032