Запис Детальніше

Моніторинг якості освіти в школах як передумова якісного набору абітурієнтів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706890/
 
Title Моніторинг якості освіти в школах як передумова якісного набору абітурієнтів
Monitoring of education quality at schools as a condition of a qualitative set of entrants
 
Creator Гриценко, Валерій Григорович
Єфіменко, Володимир Іванович
Власенко, Володимир Миколайович
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядаються проблеми діагности¬ки й оцінювання рівня знань учнів. Аналізуються ре¬зультати моніторингового дослідження рівня на¬вчальних досягнень учнів, яке проводилося у вигляді комп'ютерного тестування через мережу Інтернет на основі програмного забезпечення, створеного на кафедрі автоматизації та комп'ютерно-інтег¬рованих технологій ННІ фізики, математики та комп'ютерно-інформаційних систем.
Problems of diagnostics and assessment of the level of knowledge pupils are observed in the article. The results of the monitoring research of educational achievements of pupils are analyzed. Monitoring was spent in the form of computer testing through a network the Internet by using of the software which was created by Department of Automation and Computer Integrated Technologies of the Educational and Scientific Institute of Physics, Mathematics and Computer Information Systems.
 
Publisher ПП "Видавництво"Рідна школа""
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706890/1/%D0%A0%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B0%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%202011.pdf
- Гриценко, Валерій Григорович, Єфіменко, Володимир Іванович and Власенко, Володимир Миколайович (2011) Monitoring of education quality at schools as a condition of a qualitative set of entrants Рідна школа, 10 (982). pp. 45-47. ISSN 0131-6786