Запис Детальніше

Особливості реалізації змісту спеціалізації «Науково-технічна творчість» для профільного навчання старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706950/
 
Title Особливості реалізації змісту спеціалізації «Науково-технічна творчість» для профільного навчання старшокласників
Peculiarities of realization of content specialization «Scientific and technical creation» for profile studying of senior pupils
Особенности реализации содержания специализации «Научно-техническая творчество» для профильного обучения старшеклассников
 
Creator Тарара, Анатолій Михайлович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Розглянуто ефективні форми реалізації змісту спеціалізації технологічного профілю навчання старшокласників «Науково-технічна творчість». Доведено, що ефективність формування проектно-технологічної компетентності та компетентності старшокласників у науково-технічній творчості у значній мірі залежатиме не лише від того, які форми реалізації змісту вибираються, а й від правильного вибору комплексу форм, їх доцільного поєднання й використання як системи. Розглянуто основні традиційні форми організації творчої діяльності учнів з техніки. Зроблено обґрунтований висновок, що з певними доповненнями та відповідними вдосконаленнями їх доцільно використовувати у процесі реалізації змісту профільного навчання старшокласників за спеціалізацією «Науково-технічна творчість» на урочних заняттях.
Визначено й обґрунтовано інноваційні форми реалізації змісту за спеціалізацією «Науково-технічна творчість», які передбачають і ефективно забезпечують моделювання виробничих умов та колективне розв’язання проблем (що важливо для випускників школи), життєвих ситуацій, використання ділових рольових ігор з визначенням ролей, які відповідають обраній майбутній професійній діяльності чи сприяють її вибору старшокласниками тощо.
Обґрунтовано, що у процесі профільного навчання технологій у старшій школі слід використовувати як традиційні, так і новітні форми реалізації змісту творчої технічної діяльності старшокласників.
Effective forms of introducing the content of the senior schoolchildren’s technology-oriented training “Scientific and Technological Creativity” were considered. It is proved that the efficiency of forming design and technological expertise and competence of pupils in the scientific and
technical work a great deal depends not only on the forms of implementation of the selected content, but the correct choice of the combination of forms and using them as a system. The basic traditional forms of the organization of pupils’ creative activity in technology were covered. A
reasonable conclusion was made on the fact that it is noteworthy to use them in the process of the
implementation of the content of “Scientific and Technological Creativity” at the lessons if they are
complemented and improved.
The innovative forms of the content of the senior schoolchildren’s technology-oriented training "Scientific and Technical Creativity" specialization were defined and grounded. They provide a simulation of production conditions and collective problem solving (which is important for graduate school), life situations, using business simulation games with the definition of roles correspond to the future careers or contribute to its choice of high school students, etc. effectively.
It was proved that in the process of learning technologies in vocational high school, both traditional and innovative forms of content implementation of creative technical activities seniors should be applied.
В статье рассмотрены эффективные формы реализации содержания специализации технологического профиля обучения старшеклассников «Научно-техническое творчество».
Доказано, что эффективность формирования проектно-технологической компетентности и компетентности старшеклассников в научно-техническом творчестве в значительной степени будет зависеть не только от того, какие формы реализации содержания выбираются, но и от правильного выбора комплекса форм, их целесообразного сочетания и использования в качестве системы. Рассмотрены основные традиционные формы организации творческой деятельности учащихся по технике. Сделано обоснованный вывод, что с определенными дополнениями и соответствующими усовершенствованиями их целесообразно использовать
в процессе реализации содержания профильного обучения старшеклассников по специальности «Научно-техническое творчество» на урочных занятиях.
Определены и обоснованы инновационные формы реализации содержания по специальности «Научно-техническое творчество», которые предусматривают и эффективно обеспечивают моделирование производственных условий и коллективное решение проблем (что важно для выпускников школы), жизненных ситуаций, использование деловых ролевых игр с определением ролей, которые соответствуют выбранной будущей профессиональной деятельности или способствуют ее выбору старшеклассниками. Обосновано, что в процессе профильного обучения технологий в старшей школе следует использовать как традиционные, так и новейшие формы реализации содержания
творческой технической деятельности старшеклассников.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706950/1/27.pdf
- Тарара, Анатолій Михайлович (2017) Peculiarities of realization of content specialization «Scientific and technical creation» for profile studying of senior pupils Проблеми сучасного підручника, 1 (18). pp. 209-219. ISSN 978-966-544-404-5