Запис Детальніше

Теорія композиції у музичному мистецтві:стан наукової розробки

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/19811/
 
Title Теорія композиції у музичному мистецтві:стан наукової розробки
Теория композиции в музыкальном искусствe: степень изученности проблемы
The Theory of a Composition in Music: the Modern Researching of the Issue
 
Creator Каблова, Тетяна Борисівна
 
Subject РИНЦ
Web of Science
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Purpose of Article. The purpose of the work is to consider the composition of musical forms as a theoretical
problem. This article is devoted to the theoretical analysis of the concept of compositions of musical art and studies the
degree of the researching of the phenomenon of the composition and its role in XX century art. Methodology. The
methodology of the research includes сompаrаtіve, hіstorісаl, logісаl, contextual and systematic methods. The methodological
approach allows to reveal and to analyse a phenomenon of the compositions as parts of cultural process. Scientific
novelty. The composition of art is traced as a construct for understanding the "base". The concept of "base" is always
associated with the composition, which is the reflection of the internal structure. It allows us to show a real logic of
composition construction. This phenomenon manifests itself in many principles of composition basics and is associated
with the expression of ideas. At the end of XX century, the new concept of music composition was created by O. Koblyakov.
Based on the concept of O. Koblyakov the author analysed the theory about manifestations in music composition.
Its main feature is that it is manifested at the macro and micro levels of compositions and repeats the same value at different
scale levels. Conclusions. Thus, the base of composition is a system of principles, which leads to the creation of
the entity music composition. In addition, they develop each other
Цель работы. В статье рассматривается композиция музыкальных форм как теоретическая проблема, что
предусматривает анализ понятия композиции музыкального искусства, степень ее изученности и роли в искусстве
ХХ века. Методология исследования. Использованы компаративный и исторический методы. Также специфика темы
обуславливает использование контекстного и систематического методов, что позволяет выявить и проанализировать
феномен композиции как части культурно-исторического процесса. Научная новизна заключается в систематизации
теоретических работ относительно понятия композиция. Композиция в искусстве всегда представляет собой конструк-
цию для понимания "основы" музыкального произведения, а понятие "основы" почти всегда связано с понятием ком-
позиции, которое является отражением внутренней структуры. Именно это позволяет раскрыть реальную логику ком-
позиционного построения, ассоциируется с выражением идей и формированием базовой целостности произведения.
На основе концепции А. Коблякова о трансмерности в истории и жанрах искусства разработана теория о трансмерном
проявлении в музыкальной композиции, главной особенностью которой является то, что оно проявляется на макро- и
микроуровне композиций и повторяет то же значение на разных масштабных уровнях. Выводы. Композиция пред-
ставляет собой трансмерную систему принципов, которые приводят к созданию целого и не растворяются полностью,
а в своем развитии качественно дополняют друг друга.
Мета роботи. У статті розглядається композиція музичних форм як теоретична проблема, що передба-
чає аналіз поняття композиції музичного мистецтва, ступеню його вивчення та ролі в мистецтві ХХ століття.
Методологія дослідження. Використані компаративний та історичний методи. Також специфіка теми зумовлює
використання контекстного та систематичного методів, що дає змогу виявити і проаналізувати феномен компози-
ції як частини культурно-історичного процесу. Наукова новизна полягає у систематизації теоретичних праць що-
до поняття композиція. Композиція у мистецтві завжди є конструкцією для розуміння "основи" музичного твору, а
поняття "основи" майже завжди пов'язане з поняттям композиції, яке є відображенням внутрішньої структури. Са-
ме це дає змогу розкрити реальну логіку композиційної будови, що асоціюється з виразом ідей і формуванням
базової цілісності твору. На основі концепції О. Коблякова з трансмірності в історії та жанрах мистецтва розроб-
лено теорію про трансмірні прояви в музичній композиції, основною особливістю якої є те, що вони проявляється
на макро- і мікрорівні композицій, повторюють те саме значення на різних масштабних рівнях. Висновки. Компо-
зиція – це трансмірна система принципів, які призводять до творення цілого, які водночас не розчиняються повні-
стю, а у своєму розвитку якісно доповнюють один одного.
 
Publisher НАКККіМ; К.: Міленіум
 
Date 2017-02-28
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/19811/1/Kablova_T_Visnyk_1_2017.pdf
Каблова, Тетяна Борисівна (2017) Теорія композиції у музичному мистецтві:стан наукової розробки Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал.. с. 117-121. ISSN 2226-3209