Запис Детальніше

Діяльність центру експертизи та моніторнигу якості освіти як складової внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності у медичному навчальному закладі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707260/
 
Title Діяльність центру експертизи та моніторнигу якості освіти як складової внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності у медичному навчальному закладі
Деятельность центра экспертизы и мониторинга качества образования как составной внутренней системы обеспечение качества образовательной деятельности в медицинском учебном заведении
The activities centre for expertise and monitoring the quality of education as a part of an internal quality assurance system of educational activity in medical institution
 
Creator Гордійчук, С.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
61 Medical sciences
 
Description У статті розглянуто необхідність впровадження системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності у медичних навчальних закладах, оскільки система медичної освіти сьогодні, вимагає нових якісних підходів у процесі підготовки фахівців, що дозволить інтегрувати та адаптувати процеси навчання до реальних потреб економіки та суспільства, економити та ефективно використовувати бюджетні кошти, оперативно реагувати на потреби ринку праці.
Проаналізовано досвід створення та функціонування Центру експертизи та моніторингу освітньої діяльності у КВНЗ «Житомирський інститут медсестринства». Представлено структуру, завдання, напрями діяльності Центру та його структурних підрозділів. Підкреслено, що основними завданнями діяльності центру є: розробка нормативно-методичного забезпечення системи контролю якості освіти; експертиза та моніторинг визначення показників та чинників забезпечення якості освіти; розробка експертних схем аналізу навчальних планів, освітніх програм і характеристик на предмет їх відповідності державним стандартам; організація і проведення анкетування студентів і викладачів з питань якості освіти; розробка та апробування системи комплексного рейтингування викладачів інституту; розробка методик самодіагностики успішності студентів (за результатами тестування, атестації, виконання індивідуального плану, занять з тієї чи іншої дисципліни, самостійної роботи тощо); отримання єдиних комплексних критеріїв для оцінювання і контролю рівня та ефективності роботи кафедр, циклових комісій і викладачів та інше.
Визначено функції кожного структурного підрозділу Центру.
Наведено приклади діяльності Центру щодо моніторингу якості формування контингенту студентів; моніторингу якості формування загальних компетентностей (тест загальної навчальної компетентності); моніторингу знань та формування компетентностей через вивчення фундаментальних і професійних дисциплін.
В статье рассмотрена необходимость внедрения системы внутреннего обеспечения качества образовательной деятельности в медицинских учебных заведениях, поскольку система медицинского образования сегодня требует новых качественных подходов в процессе подготовки специалистов, которая позволит интегрировать и адаптировать процессы учебы к реальным потребностям экономики и общества, экономить и эффективно использовать бюджетные средства, оперативно реагировать на потребности рынка труда.
Проанализирован опыт создания и функционирования Центра экспертизы и мониторинга образовательной деятельности в КВНЗ «Житомирский институт медсестринства». Представлена структура, задание, направления деятельности Центра, и его структурных подразделений. Подчеркнуто, что основными заданиями деятельности Центра является: разработка нормативно методического обеспечение системы контроля качества образования; экспертиза и мониторинг определения показателей и факторов обеспечения качества образования; разработка экспертных схем анализа учебных планов, образовательных программ и характеристик, на предмет их соответствия государственным стандартам; организация и проведение анкетирования студентов и преподавателей по вопросам качества образования; разработка и опробование системы комплексного рейтингования преподавателей института; разработка методик самодиагностики успеваемости студентов (за результатами тестирования, аттестации, выполнения индивидуального плана, занятий, по той или другой дисциплине, самостоятельной работы и тому подобное); получение единственных комплексных критериев для оценивания и контроля уровня и эффективности работы кафедр, цикличных комиссий и преподавателей, и другое.
Определены функции каждого структурного подразделения Центра.
Приведены примеры деятельности Центра относительно мониторинга качества формирования контингента студентов; мониторингу качества формирования общих компетентностей (тест общей учебной компетентности); мониторингу знаний и формирования компетентностей через изучение фундаментальных и профессиональных дисциплин.
This article describes the need for implementation of internal quality assurance education in medical educational institutions, since the system of medical education today requires new approaches under preparation training of specialists, that will integrate and adapt learning processes to the real needs of the economy and society, save and effectively use public money and promptly respond of Labour Market.
Analyzes the experience of creation and functioning of the Centre of expertise and monitoring of educational activities in KHEI "Zhytomyr Nursing Institute." Presented the structure, tasks, activities of the Centre and its organization department. Underlined that the main tasks of the Centre are: development of normative-methodical support of quality control system of education; examination and monitoring indicators and factors for quality assurance of education; development schemes expert analysis of curricula, educational programs and features for their compliance with state standards; development schemes expert analysis of curricula, educational programs and features for their compliance with State standards; organizing and conducting a survey of students and teachers for quality education; development and testing of an integrated system rating teachers of the institute; development methods of self-diagnosis student achievement (Based on testing, certification, the individual plan of employment of a discipline, self-study, etc.); receiving a single complex criteria for evaluating and monitoring the level and effectiveness of the subdepartments, cyclic commissions and teachers and others.
Defined functions of each structural unit of the Center.
Shows the examples of Centre activities for monitoring the quality assurance of formation students' contingent; monitoring the quality of the formation general competencies (test of general educational competence); monitoring knowledge and competencies formation through the study of fundamental and professional disciplines.
Examples of activity the Center concerning monitoring quality of formation the contingent students are given; to monitoring quality of formation the general kompetentnost (test of the general educational competence); monitoring of knowledge and formations kompetentnost through studying of fundamental and professional disciplines.
 
Publisher ВЦ НУБіП України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707260/2/Gordiychuk_S.V._Diyalnist_tsentru_ekspertizi_ta_monitornigu_yakosti_osviti_yak_skladovoyi_vnutrishnoyi_sistemi_zabezpechennya_yakosti_osvitnoyi_diyalnosti.pdf
- Гордійчук, С.В. (2017) The activities centre for expertise and monitoring the quality of education as a part of an internal quality assurance system of educational activity in medical institution Науковий вісник НУБіП України. Серія «Педагогіка, психологія, філософія», 259. pp. 58-67. ISSN 2222-8624