Запис Детальніше

STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL OF CLOUD ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT FOR BACHELORS OF INFORMATICS TRAINING

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL OF CLOUD ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT FOR BACHELORS OF INFORMATICS TRAINING
СТРУКТУРНО-ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ МОДЕЛЬ ОБЛАКО ОРИЕНТИРОВАННОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЫ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ БАКАЛАВРОВ ИНФОРМАТИКИ
СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ХМАРО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ
 
Creator Vakaliuk, Tetiana A.
 
Subject model; structural and functional model; cloud-oriented learning environment
модель; структурно-функциональная модель; облако ориентированная учебная среда
модель; структурно-функціональна модель; хмаро орієнтоване навчальне середовище
 
Description The article summarizes the essence of the category "model". There are presented the main types of models used in educational research: structural, functional, structural and functional model as well as basic requirements for building these types of models. The national experience in building models and designing cloud-based learning environment of educational institutions (both higher and secondary) is analyzed. It is presented structural and functional model of cloud-based learning environment for Bachelor of Informatics. Also we describe each component of cloud-based learning environment model for bachelors of informatics training: target, managerial, organizational, content and methodical, communication, technological and productive. It is summarized, that COLE should solve all major tasks that relate to higher education institutions.
В статье обобщены сущность категории «модель», приведены основные виды моделей, которые используются в педагогических исследованиях: структурную, функциональную, структурно-функциональную модели. Также приведены основные требования к построению указанных видов моделей. Проанализированы отечественный опыт по построению модели и проектирование облако ориентированной учебной среды образовательных учреждений (как высших, так и общеобразовательных). Представлено структурно-функциональную модель облако ориентированной учебной среды для подготовки бакалавров информатики. Описан каждый компонент модели облако ориентированной учебной среды для подготовки бакалавров информатики: целевой, управленческий, организационный, содержательно-методический, коммуникационный, технологический и результативный. Обобщено, что ХОНС должна решать все основные задачи, которые ставятся перед высшими учебными заведениями.
У статті узагальнено сутність категорії «модель», наведено основні види моделей, які використовуються у педагогічних дослідженнях: структурну, функціональну, структурно-функціональну моделі. Також наведено основні вимоги до побудови зазначених видів моделей. Проаналізовано вітчизняний досвід з побудови моделі й проектування хмаро орієнтованого навчального середовища освітніх установ (як вищих, так і загальноосвітніх). Представлено структурно-функціональну модель хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики. Описано кожний компонент моделі хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики: цільовий, управлінський, організаційний, змістово-методичний, комунікаційний, технологічний та результативний. Узагальнено, що ХОНС має розв’язувати всі основні завдання, які ставляться перед вищими навчальними закладами.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-06-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
огляд літераятури; теоретичні аспекти дослідженн
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1674
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 59, No 3 (2017); 51-61
Информационные технологии и средства обучения; Vol 59, No 3 (2017); 51-61
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 51-61
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 51-61
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1674/1190
 
Rights Copyright (c) 2017 Tetiana A. Vakaliuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0