Запис Детальніше

Концепт неволі в ліриці Тараса Мельничука

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/19888/
 
Title Концепт неволі в ліриці Тараса Мельничука
Концепт неволи в лирике Тараса Мельничука
The concept of captivity in Taras Melnychyk’s poetry
 
Creator Борисюк, Ірина Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті проаналізовано різні репрезентації концепту «неволя», що може бути інтерпретований як втрата свого простору. Із  цього випливає, що фольклорні мотиви, образи і  навіть міфологічна картина світу в поезії Тараса Мельничука можуть бути потрактовані як засоби
для осмислення фрагментарності, перверсивності й несамототожності світу. Власне, у його ліриці фольклорна мова долає брак слова, заповнює мовні порожнини, що утворилися як зумовлені насильством розриви у  тканині буття. Зважаючи на  це, концепт неволі в  поезії Тараса Мельничука передано мовою міфу, що описує світ мертвих; таким чином, опозиція руху і неру-
хомості є визначальною. Отже, можна констатувати, що у  ліриці поета встановлюється чітка ієрархічну відповідність, яка в той чи той спосіб дає змогу співвіднести різні рівні свого простору. Таким чином, від тілесної достеменності, заякореності в тіло, що може бути осмислена як найперший рівень упорядкування свого простору, залежить адекватність зовнішнього
простору і  тіла як внутрішнього простору, вміщеного в  зовнішній простір навколишнього світу
В статье проанализированы разные репрезентации концепта «неволя», который может быть интерпретирован как потеря своего пространства. Исходя из этого, фольклорные мотивы,
образы и даже мифологическая картина мира в поэзии Тараса Мельничука могут быть рассмотрены как инструменты для осмысления фрагментарности, перверсивности и дисгармоничности мира. Собственно говоря, в его лирике фольклорный язык преодолевает нехватку слова,
заполняет языковые пустоты, возникшие как вызванные насилием разрывы в  ткани бытия.
Ввиду этого концепт неволи в поэзии Тараса Мельничука передается языком мифа, который описывает мир мертвых; таким образом, оппозиция движения и  неподвижности является для него центральной. Следовательно, можно констатировать, что в лирике поэта устанавливается четкое иерархическое соответствие, которое тем или иным образом позволяет соотнести разные уровни своего пространства. Таким образом, от телесной самодостаточности, заякорененности в тело, которая может быть осмыслена как самый первый уровень упорядоченности своего пространства, зависит адекватность внешнего пространства и тела как внутреннего пространства, помещенного во внешнее пространство окружающего мира.
In the article, the different representations of captivity as our space deprivation are analyzed. The folklore motives and images, and even mythic worldview in  Taras Melnychuk’s poetry are treated as  tools for  the  conceptualization of  fragmentariness, perversity, and disharmony of  the  world. The  folklore
language overpasses the deficiency of words, fills in verbal lacunas which have been formed as breaks
in the tissue of being, induced by violation. The concept of captivity in Melnychuk’s poetry is described
in mythic terms of the death world; therefore, the opposition of mobility / immobility is conceptualized
as significant. In his poetry, Taras Melnychuk has established the well-defined hierarchical correspondence
that allows correlating between different levels of my space. Therefore, the adequacy of the outer space
and body as  the  inner space which is  placed into it  depends on  the  corporeal authenticity which can
be conceptualized as the very first level of space ordering.
 
Publisher Київський університет ім. Б. Грінченка
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/19888/1/I_Borysiuk_LP_9_2017_IF.pdf
Борисюк, Ірина Василівна (2017) Концепт неволі в ліриці Тараса Мельничука Літературний процес: методологія, імена, тенденції : зб. наук. пр. (філол. науки) (9). с. 75-79. ISSN 2311-2433