Запис Детальніше

МЕТОД ВОКСЕЛЬНОГО РАЗЛОЖЕНИЯ ПРОИЗВОЛЬНОЙ ДУГИ ДЛЯ ОБЪЕМНЫХ 3D ДИСПЛЕЕВ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title МЕТОД ВОКСЕЛЬНОГО РАЗЛОЖЕНИЯ ПРОИЗВОЛЬНОЙ ДУГИ ДЛЯ ОБЪЕМНЫХ 3D ДИСПЛЕЕВ
 
Creator Башков, Е.А.
Авксентьева, О.А.
Харченко, Н.О.
 
Subject воксель
алгоритм
растровое разложение
3D дисплей
Voxel
algorithm
rasterized decomposition
3D display
 
Description Рассмотрены вопросы выбора оптимального метода генерации дуги, заданной произвольными параметрами в трехмерном пространстве для 3D дисплеев, с учетом цели минимизации количества сложных и комплексных математических преобразований. Приведен алгоритм решения поставленной задачи.The problems that are connected with the choice of optimal arc generation algorithm are considered in this article. The main aim of the considered algorithm was to minimize the amount of complex and complicated mathematical operations. This algorithm is based on classical Bresenham’s algorithm which uses step-by-step calculation of all points coordinates that belong to the set of object’s points
 
Date 2011-09-28T08:31:53Z
2011-09-28T08:31:53Z
2011
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серiя «Проблеми моделювання та автоматизації проектування» (МАП-2011). Випуск: 9 (179) - Донецьк: ДонНТУ. - 2011. – 356 с.
2074-7888
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/1226
 
Language other
 
Relation Проблеми моделювання та автоматизації проектування;
 
Publisher Донецький національний технічний університет