МЕТОД ВОКСЕЛЬНОГО РАЗЛОЖЕНИЯ ПРОИЗВОЛЬНОЙ ДУГИ ДЛЯ ОБЪЕМНЫХ 3D ДИСПЛЕЕВ
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
МЕТОД ВОКСЕЛЬНОГО РАЗЛОЖЕНИЯ ПРОИЗВОЛЬНОЙ ДУГИ ДЛЯ ОБЪЕМНЫХ 3D ДИСПЛЕЕВ
|
|
Creator |
Башков, Е.А.
Авксентьева, О.А. Харченко, Н.О. |
|
Subject |
воксель
алгоритм растровое разложение 3D дисплей Voxel algorithm rasterized decomposition 3D display |
|
Description |
Рассмотрены вопросы выбора оптимального метода генерации дуги, заданной произвольными параметрами в трехмерном пространстве для 3D дисплеев, с учетом цели минимизации количества сложных и комплексных математических преобразований. Приведен алгоритм решения поставленной задачи.The problems that are connected with the choice of optimal arc generation algorithm are considered in this article. The main aim of the considered algorithm was to minimize the amount of complex and complicated mathematical operations. This algorithm is based on classical Bresenham’s algorithm which uses step-by-step calculation of all points coordinates that belong to the set of object’s points
|
|
Date |
2011-09-28T08:31:53Z
2011-09-28T08:31:53Z 2011 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серiя «Проблеми моделювання та автоматизації проектування» (МАП-2011). Випуск: 9 (179) - Донецьк: ДонНТУ. - 2011. – 356 с.
2074-7888 http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/1226 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
Проблеми моделювання та автоматизації проектування;
|
|
Publisher |
Донецький національний технічний університет
|
|