ПРОСТРАНСТВЕННЫЕ СДВИЖЕНИЯ ПОРОД ВОКРУГ ОДИНОЧНОЙ ПРОТЯЖЕННОЙ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЙ ВЫРАБОТКИ
Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ПРОСТРАНСТВЕННЫЕ СДВИЖЕНИЯ ПОРОД ВОКРУГ ОДИНОЧНОЙ ПРОТЯЖЕННОЙ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЙ ВЫРАБОТКИ
|
|
Creator |
Сажнев, В.П.
Назимко, В.В. |
|
Subject |
моделирование
пространственный характер сдвижений |
|
Description |
На основі математичного та фізичного моделювання встановлений просторовий характер зрушень оточуючого підготовчу виробку масиву. Будь-який гірський масив що має кінцеву міцність не може переміщуватись у порожнину протягнутої підземної виробки одночасно та поступово. Внаслідок дефіциту ступенів свободи масив неминуче має розділитися на кластери, що примушують сусідні блоки переміщатися по черзі в просторі та часу. Ці блоки змушені рухатись то вправо, то вліво, то вперед, то назад відносно вісі виробки, то швидше опускатись, то сповільнювати свій рух, щоб переміщуватись по шляху найменшого опору узгоджуючи свій взаємний рух. Така поведінка відображає незворотні геомеханічні процеси, які принципово відрізняються від пружних, що відбуваються при умові плоскої деформації. Spatial movement of surrounding an underground roadway rock mass has been discovered by computer and physical modeling. Any rock mass could not move into the opening instantaneously and smoothly. As a result of the degree of freedom deficiency, the rock mass must separate into clusters what forces to move adjacent blocks by turn in time and in space. These blocks should move forth and back, to accelerate or decelerate to coordinate their movements into the cavity. Such a behavior reflects irreversible processes that are quite different from elastic behavior of vertical cross section of the roadway in plane strain state. На основі математичного та фізичного моделювання встановлений просторовий характер зрушень оточуючого підготовчу виробку масиву. Будь-який гірський масив що має кінцеву міцність не може переміщуватись у порожнину протягнутої підземної виробки одночасно та поступово. Внаслідок дефіциту ступенів свободи масив неминуче має розділитися на кластери, що примушують сусідні блоки переміщатися по черзі в просторі та часу. Ці блоки змушені рухатись то вправо, то вліво, то вперед, то назад відносно вісі виробки, то швидше опускатись, то сповільнювати свій рух, щоб переміщуватись по шляху найменшого опору узгоджуючи свій взаємний рух. Така поведінка відображає незворотні геомеханічні процеси, які принципово відрізняються від пружних, що відбуваються при умові плоскої деформації. Spatial movement of surrounding an underground roadway rock mass has been discovered by computer and physical modeling. Any rock mass could not move into the opening instantaneously and smoothly. As a result of the degree of freedom deficiency, the rock mass must separate into clusters what forces to move adjacent blocks by turn in time and in space. These blocks should move forth and back, to accelerate or decelerate to coordinate their movements into the cavity. Such a behavior reflects irreversible processes that are quite different from elastic behavior of vertical cross section of the roadway in plane strain state. |
|
Date |
2012-03-11T11:57:20Z
2012-03-11T11:57:20Z 1999 |
|
Identifier |
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/7575
|
|
Publisher |
Проблеми гірського тиску. Збірник наукових праць №3/Під заг. ред. О.А. Мінаєва - Донецьк, ДонНТУ, 1999
|
|