Запис Детальніше

Підприємець в умовах суспільної трансформації: На шляху до нової соціальної ідентичності

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Підприємець в умовах суспільної трансформації: На шляху до нової соціальної ідентичності
 
Creator Коржов, Г.О.
 
Subject предпринимательской идентичности
 
Description The article discusses the issue of the formation of nascent entrepreneurial identity among small and medium business people in a transformational society. Entrepreneurs’ identity is considered in three dimensions – collective, or group level, individual level, and positive/negative component. On the collective level one can observe strong identification with the behavioral strategies typical of the “self-made man” syndrome. The individual level identity is characterized by strong association with social norms and values. The research shows that the structure and content of entrepreneurial identity is immanently connected with the system of professional motivation and objective attributes of business success.
Актуальність даної проблеми полягає в тому, що підприємці репрезентують абсолютно новий сегмент соціальної структури, для якого – навіть по п’ятнадцяти роках незалежності країни – ще немає чітко визначеного місця в соціальній ієрархії. Саме тому окреслення їх нинішніх позицій та аспірацій є нагальною потребою для вітчизняного суспільствознавства і всього суспільства загалом.
 
Date 2012-11-07T18:56:49Z
2012-11-07T18:56:49Z
2006
 
Identifier http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/15833
 
Publisher Вісник Макіївського економіко-гуманітарного інституту. – 2006. – №12-13. – С. 233-239.