Запис Детальніше

АКТУАЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ УКРАЇНИ ТА ІНДІЇ

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title АКТУАЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ УКРАЇНИ ТА ІНДІЇ
Актуальность педагогической поддержки одарённых детей в общеобразовательных школах Украины и Индии
Topicality of Pedagogical Support of Gifted Children in Comprehensive Secondary Schools in Ukraine and India
 
Creator Горбильова, О. В.
Горбылёва, Е. В.
Gorbylyova, H.
 
Subject творчий розвиток
інтелектуальні та творчі здібності
самовдосконалення
психологія таланту та обдарованості
технології пошуку
міжкультурна комунікація
творческое развитие
интеллектуальные и творческие способности
самосовершенствование
психология таланта и одарённости
технологии поиска
межкультурные связи
development of creativity
intellectual and creative abilities
self-perfection
psychology of talent and giftedness
search techniques
cross-cultural interaction
 
Description The paper considers topicality of pedagogical support of gifted children in comprehensive secondary schools in Ukraine and India. Theoretical and methodological approaches to the study of pedagogical support of gifted children in comprehensive secondary schools are generalized. We analyze some reasons for implementing efficient methods and techniques of searching for gifted children. Research issues regarding to gifted children are connected with deep understanding of giftedness nature, its types, specificity and methods of search. Topicality of this issue is stipulated by current contradictions between the need in maintaining positive experience of the past and the need in applying new elements and methods in educational system, the need in setting up cross cultural interaction and using borrowed elements in pedagogical education of India. The introduction of the most efficient means and techniques in the field of study, upbringing and self-study is of paramount importance today. The necessity of using some innovative world experience to increase Ukrainian children’s education level is emphasized in this article
Розглянуто актуальність проблеми педагогічної підтримки обдарованих дітей у
загальноосвітніх закладах України та Індії. Узагальнено сучасні теоретико-методологічні
підходи до вивчення цієї проблеми. Проаналізовано причини впровадження ефективних методичних засобів та технологій пошуку обдарованих дітей
 
Date 2013-04-15T16:20:43Z
2013-04-15T16:20:43Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
УДК 378.12
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18584
 
Publisher ДонНТУ