Запис Детальніше

НЕКОТОРЫЕ ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРАКТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ НА ОСНОВЕ ВОРКШОПА

Електронний архів E-archive DonNTU – (Electronic archive Donetsk National Technical University)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title НЕКОТОРЫЕ ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРАКТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ НА ОСНОВЕ ВОРКШОПА
Деякі теоретичні та практичні аспекти організації навчання на основі воркшопа
Some Theoretical and Practical Aspects of Organizing Training on the Basis of Workshop
 
Creator КАНИВЕЦ, Е. И.
ОНИПЧЕНКО, Л. Н.
Канiвець, О. І.
Оніпченко, Л. М.
Kanivetz, Ye.
Onipchenko, L.
 
Subject worshop
dynamic instruction
competence
development of skills
воркшоп
динамічне навчання
компетенція
розвиток навичок та умінь
воркшоп
динамическое обучение
компетенции
развитиe навыков и умений
 
Description The article deals with the problems of activating students in the paradigm of their professional self-realization and self-improvement, as well as with some theoretical and practical aspects of workshop. The article analyses and characterizes workshop as one of the teaching methods based on the
principles of obtaining dynamic knowledge, these principles being clearly exemplified. A lot of attention is paid to competences and skills which can be developed due to organizing workshops. Among
competences, skills and abilities developed with the help of workshop we should mention the following ones: ability to study, analytical, creative, practical and communicative skills, as well as communicative speech competences. Moreover, the author stresses that due to using workshops as a method of organizing teaching, the communicative competence of students is realized in different kinds of speech activities.
The article proves that workshop belongs to interactive teaching methods, which help a person
manage his/her education and self-realization, as it activates a student’s individual potential through
independent learning and intensive group interaction. Thus it is more effective for solving different tasks of language learning in the modern education system in comparison with traditional techniques
В статье рассматриваются проблемы активизации студента в парадигме его
подготовки к самосовершенствованию и профессиональной самореализации, а также
теоретические и практические аспекты воркшопа, который является более эффективным
подходом к решению данной проблемы в системе современного образования по сравнению с
традиционными методиками
 
Date 2013-04-15T20:26:07Z
2013-04-15T20:26:07Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
УДК 378.147
http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18596
 
Publisher ДонНТУ